Business Internaţional

Urmează Gala ZF 25 de ani, joi, 23 noiembrie. Too big to fail - Lionel Barber, invitatul special al galei, despre viitorul jurnalismului, ştirilor şi al ziarelor: Răspunsul meu este că declinul ziarelor nu înseamnă moartea acestora. Ziarele tipărite pot fi în continuare produse profitabile

Urmează Gala ZF 25 de ani, joi, 23 noiembrie. Too big to...

Autor: Catalina Apostoiu

07.11.2023, 00:05 374

În ceea ce priveşte jurnalismul financiar, vestea bună este că oportunităţile n-au fost niciodată mai mari, declara Lionel Barber, editor al Financial Times timp de 14 ani, în 2018 în cadrul evenimentului anual organizat în memoria jurnalistului britanic James Cameron.

Internetul şi agregatorii uriaşi sunt învinovăţiţi pentru multe lucruri, însă revoluţia digitală a dus în acelaşi timp la o explozie de creativitate şi noi forme de relatare.

Jurnalistul de business şi financiar din zilele noastre nu a fost niciodată atât de versatil, niciodată atât de testat. Pe multiple platforme. Jurnaliştii codează, compun, colaborează în feluri de neimaginat cu un deceniu în urmă.

Iar acesta este un lucru foarte bun pentru că jurnalismul de business şi financiar nu a fost niciodată mai important: Too big to fail, dacă vreţi, declara Barber.

În discursul din 2018, Barber oferea trei predicţii pentru viitorul jurnalismului.

Mai întâi, jurnalismul se află în pragul unei a doua revoluţii tehnologice, o revoluţie la fel de mare ca lansarea internetului. Următoarea fază AI va fi şi mai profundă.

În al doilea rând, algoritmii nu vor prelua puterea. Dimpotrivă. Cei care au nevoie de informaţii de încredere vor fi şi mai pregătiţi să plătească pentru ştiri de încredere.

În al treilea rând, Barber şi-a reiterat credinţa în valoarea şi viitorul printului.

Sunt adesea întrebat cât vor mai supravieţui ziarele, declara fostul edi­tor al Financial Times în cadrul unui alt interviu, pentru The Guar­dian. „Răspunsul meu este că declinul ziarelor nu înseamnă moartea acestora. Ziarele tipărite pot fi în continuare produse profitabile“.

Iar publicitatea în ziarele tipărite, deşi în scădere ca pondere din venituri, este în continuare o maşinărie puternică.

În plus, forme noi, mai eficiente de tipărire apar continuu, acestea fiind mai puţin costisitoare decât cea tradiţională.

Sarcina noastră, susţinea Barber, este să ne asigurăm că ziarele evoluează în ritm cu produsele mobile şi digitale. Pe viitor, ziarele vor deveni probabil un amalgam al celor mai bune conţinuturi, fie că este vorba de ştiri, analize sau comentarii.

Spre deosebire, produsul web va servi din ce în ce mai mult drept forma care produce „ştirile acumî. Acesta va fi mai brut şi mai „imediatî decât forma tipărită. Editorii vor fi nevoiţi să distingă între ştiri şi analize „de valoare ridicatăî, conţinut care să rămână pe web, şi materiale care pot fi îmbogăţite şi rafinate pentru print.

Jurnalismul de business şi financiar este mult mai mult decât un instrument pentru a face sau pierde bani, potrivit lui Lionel Barber. Acesta ajută la înţelegerea modului în care o economie modernă, interconectată funcţionează.

Este „too big to fail“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO