Business Internaţional

Zece semne că ai un şef de coşmar

Zece semne că ai un şef de coşmar

Autor: Luciana Georgescu

17.10.2014, 11:23 2589

Ziua Naţională a Şefilor a fost celebrată în SUA pe 16 octombrie şi reprezintă momentul în care angajaţii îşi pot manifesta aprecierea faţă de persoanele care îi conduc, însă pentru cei care au un şef de coşmar, această sărbătoare ar putea fi neglijată, scrie Business Insider.

Un şef agresiv sau neînţelegător ar putea avea un impact direct asupra performanţei de la serviciu a angajaţilor, dar şi asupra vieţii lor personale, arată mai multe studii americane. Meredith Ferguson, asistent universitar în cadrul departamentului de management al Universităţii Utah şi co-autoarea studiului condus de Universitatea Baylor, cataloghează astfel de situaţii drept „efecte colaterale”.

Un alt studiu condus de Lynn Taylor, expert american şi autoare a unei cărţi pe aceeaşi temă, arată că angajaţii petrec 19,2 ore în fiecare săptămână (13 în timpul zilelor lucrătoare şi 6,2 în weekend) îngrijorându-se despre ce ar putea zice şeful lor.

“Un manager aspru ar putea pune în pericol oportunităţile de creştere ale salariaţilor şi le-ar putea afecta şi viaţa personală. Pe de altă parte, un manager bun va ajuta angajaţii să se dezvolte”, a declarat Lynn Taylor.

Ea consideră că astfel de semne trebuie indenficate într-o fază incipientă, de preferat în timpul interviului, înainte ca angajaţii să devină prea implicaţi. Astfel potenţialii candidaţi şi-ar putea da seama dacă pot face faţă situaţiilor următoare.

  1. Şeful nu greşeşte niciodată

Un studiu condus de Taylor arată că 91% dintre persoanele intervievate consideră că recunoaşterea unei greşeli de către managerul lor este un factor important care contribuie la satisfacţia angajaţilor.

  1. Şeful face prea multe promsiuni

Un şef care face prea multe promisiuni îşi pierde credibilitatea. “Probabil vi s-a promis o serie de promovări, mai multe responsabilităţi sau o creştere a salariului, însă niciuna dintre ele nu s-a concretizat. În astfel de situaţii, fiţi precauţi”, a spus Taylor.

  1. Şeful se aşteaptă că angajaţii să fie “după chipul şi asemănarea lor”

Managerii buni ştiu că angajaţi cu personalităţi diferite pot aduce îmbunătăţiri în echipă. Dacî şeful încearcă să îşi impună gândirea în toate deciziile, echipa este sfătuită să îi urmeze două-trei decizii, iar pe restul să le stabilească de comun accord.

  1. Şeful are obiceiul să sune angajaţii în zielele lor libere

Pentru a evita astfel de situaţii angajaţii sunt sfătuiţi să nişte limite clare de la început. “Dacă sunteţi plecaţi în concediu, anunţaţi din timp şi comunicaţi-le managerilor că lucrurile sunt sub control”, a declarat Taylor.

  1. Şefii nu iau în considerare părerile angajaţilor

Un şef încăpăţânat poate fi adesea o capcană pentru angajaţi de a părea neascultători. “Evitaţi tentaţia de a dezbate de fiecare dată acelaşi subiect. Încercaţi să găsiţi o gale de mijloc. Nu vă încăpăţânaţi să câştigaţi o luptă şi să pierdeţi războiului”, a spus Taylor.

  1. Şeful are persoane pe care le preferă

Astfel de situaţii vor îngreuna procesul de recunoaştere a meritelor celorlalţi angajaţi.

  1. Feedback-ul pe care îl oferă nu este relevant

Taylor consideră că în aceste cazuri şeful fie nu este pregătit pentru a oferi un feedback folositor pentru angajaţi în acţiunile următoare, fie nu vor să divulge unele informaţii care ar putea fi folosite pentru a obţine un anumit avantaj.

  1. Şefii sunt pasivi, agresivi sau îşi ignoră angajaţii

“Moritatea angajaţilor preferă şefii care le comunică în mod direct nemulţumirele, în locul celor care afişează o situaţie fără probleme, dar care de fapt au multe lucruri de spus pe la spatele lor”, a declarat Taylor.

  1. Şeful îşi schimbă în mod constant părerea

“Dacă şeful spune ceva dimineaţa şi altceva la prânz, angajaţii ar trebui să aleaga varianta care le convine cel mai tare şi să îşi desfăşoare activitatea conform acelei directive. Nu cereţi niciodată permisiunea, ci pur şi simplu informaţi-i despre deciziile voastre. Dacă şeful va avea o problemă cu orice îi comunicaţi, cu siguranţă vă va atrage atenţia”, consideră Taylor.

  1. Nu vi se oferă nicio şansă de dezvoltare

Stagnarea la locul de muncă este una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă angajaţii, mai ales după ce şi-au manifestat dorinţa de a prelua mai multe responsabilităţi şi de a-şi extinde nivelul de contribuţie. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO