Business Internaţional

Ziarele din SUA pierd in continuare cititori. WSJ, singurul pe plus

28.04.2010, 00:00 13

Vanzarile de ziare din Statele Unite si-au continuat declinul siin perioada octombrie 2009-martie 2010, inregistrand o scadere de8,7% in cazul editiilor zilnice si de 6,5% pentru editiileduminicale, potrivit biroului american de audit al tirajelor, scrieThe New York Times.

Dintre cele mai mari 25 de ziare americane, zece au avut vanzariin scadere cu peste 10%, iar The San Francisco Chronicle aconsemnat cel mai puternic declin, vanzarile sale zilnice coborandcu aproape un sfert.

La polul opus, cotidianul de business The Wall Street Journal(WSJ) a marcat un avans de 0,5%, fiind singurul mare ziar americancare a reusit sa-si majoreze vanzarile zilnice in ultimele douatrimestre, pana la 2,1 milioane de exemplare.

Ziarele au probleme de mai multi ani, insa vanzarile au inceputsa scada simtitor abia incepand cu 2007, iar tendinta s-a acceleratin timpul crizei.

Desi expansiunea internetului este considerata principala cauzaa acestui fenomen, prabusirea numarului de editii vandute este si oconsecinta a deciziilor luate de publisheri de a se concentra maimult asupra cititorilor loiali si profitabili, de cele mai multeori majorand preturile de coperta si limitand diversele discounturioferite initial. O parte dintre publisheri chiar au preferat samicsoreze zona acoperita de servicii de distributie.

"Exista un proces de recalibrare in aceasta industrie. Mai intais-au redus costurile pentru a se realiza o aliniere cu veniturile.Acum exista o recalibrare si pe partea de venituri - percepereaunui pret mai mare pentru abonamente si obtinerea unor venituri maimari pe partea de tiraje", a declarat Randy Bennett, reprezentantal Asociatiei ziarelor din America.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO