Companii

A.T.Kearney: România a ieşit din topul celor mai atractive 30 de pieţe emergente pentru retaileri

 A.T.Kearney: România a ieşit din topul celor mai atractive 30 de pieţe emergente pentru retaileri

Autor: Cristina Cuncea

20.06.2011, 14:31 691

România a ieşit din clasamentulcelor mai atractive 30 de pieţe emergente pentru retaileriiinternaţionali realizat de firma de consultanţă A.T. Kearney, încondiţiile în care anul trecut coborâse cinci poziţii până pe 28,iar Bulgaria se menţine în top.

Scăderea atractivităţii Românieiera pusă anul trecut pe seama saturării pieţei locale deretail.

A.T. Kearney a realizat Indiceleanual privind Dezvoltarea Industriei Globale de Retail (GlobalRetail Development Index -GRDI) luând în calcul, în proporţiiegale, atractivitatea pieţei, riscul de ţară, saturaţia pieţei şipresiunea factorului temporal (cât de repede este recomandatăintrarea pe piaţă).

Clasamentul este împărţit în treipărţi, respectiv primele zece ţări sunt catalogate drept atractivepentru retaileri, în timp ce următoarele zece sunt luate în calculpentru investiţii, iar restul prezintă atractivitatescăzută.

Cea mai atractivă ţară pentruretaileri este în 2011 Brazilia, urmată de Uruguay, Chile, India,Kuweit şi China.

Nicio ţară din Europa de Est nueste inclusă în prima categorie, respectiv atractive pentruretaileri, în timp ce Albania (13) şi Rusia (locul 14) suntsingurele state din regiune incluse în a doua categorie, fiindluate în calcul pentru investiţii, alături, printre altele, deLiban (11), Egipt (12) şi Kazakhstan (15).

Bulgaria este un alt statest-european prezent în clasamentul celor mai atractive pieţe, peultima poziţie, fiind astfel inclus la categoria atractivitatescăzută. Din această categorie mai fac parte Malaezia, Mexic,Vietnam, Columbia, Argentina, Africa de Sud, Panama, RepublicaDominicană şi Iran.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO