Companii

ALD: Nu putem astepta mai mult de o luna pentru revanzarea unei masini, pierdem bani

ALD: Nu putem astepta mai mult de o luna pentru revanzarea unei masini, pierdem bani

Flota administrata de companiile de leasing operational numara cateva mii de masini

19.04.2010, 23:16 258

Vincent Kneppert, diectorul general al ALD Automotive, apreciazaca in Romania leasingul operational, care presupune administrareaautomobilelor, este inca foarte putin cunoscut, dar sistemulsell& lease back, pe care l-a aplicat in parteneriatul cuPetrom, contribuie la cresterea pietei si tot mai multe companiidevin interesate.

"Cum convingem clientii? Prima intrebare este: Stii cat costamasina ta? Pe urma criza suporta businessul nostru, pentru ca estesi un produs de criza. Acum trebuie sa externalizezi toateriscurile si de aceea multe companii recurg la sale& leaseback", spune Kneppert.

OMV Petrom, cea mai mare companie locala, a vandut in acest anmai mult de 500 de autovehicule catre ALD si aproximativ 1.000catre LeasePlan, companie controlata de grupul VW, autovehicule pecare le-a reinchiriat apoi printr-un sistem de leasing operationalcare include si costurile de operare si management.

In piata de leasing operational alaturi de ALD sau LeasePlansunt prezente si companiile Arval, Sixt New Koppel, Dirent sauUniCredit Fleet Management.

Knepperta adaugat ca prin acest sistem de vanzare si reinchiriere a floteicompaniile transfera riscul catre partener si obtine in acelasitimp fonduri pe care le poate utiliza pentru dezvoltareabusinessului de baza.

"Chiar daca consideri doar aspectul financiar, leasinguloperational tot are sens. Pentru ca obtii cash pe care il potireorienta pentru afacere. Altfel, folosesti resurse, trebuie sarecrutezi, sa cumperi sisteme IT, sa investesti ca sa ai oflota".

Potrivit datelor furnizate de ALD, in totalul costului deoperare costul financiar se ridica la doar 36%, in timp cecelelalte costuri sunt orientate catre combustibil, taxe, asigurarisau intretinere.

Dacia si automobile electrice

Conjunctura economica internationala si contractia pietei autoau condus catre modificarea modelului de business si in leasinguloperational astfel ca cererea s-a orientat catre automobile cumotorizari de litraj mic si putin poluante, care au si taxeaferente mai mici, unde costurile de exploatare sunt mai usorcontrolabile si mai reduse.

Potrivit lui Kneppert, o astfel de masina, cu o echipare pestemedie, motor de cilindree redusa si cu emisii de CO2 reduse, arecele mai mari sanse la revanzare, intrucat pastreaza un nivel bunde pret intr-o piata in care si automobilele second-hand auinregistrat o reducere a cererii.

Flota ALD este formata in mare parte insa si din automobileLogan. "Suntem chiar specialisti in Dacia. Eu apreciez Dacia pentruca are o mecanica simpla, fiabila. De ce ai nevoie de o masina cumulta electronica? Este vorba pana la urma de nevoia demobilitate", a spus Kneppert. El a exemplificat prin situatia pecare a intalnit-o in Maroc, unde a fost director general al ALDtimp de patru ani, incepand cu 2003. Majoritatea automobilelor careincludeau un grad ridicat de electronica obisnuiau sa aiba cea maimare nevoie de reparatii, in special din cauza combustibililor decalitate slaba, care defecteaza sistemele de injectie.

Viitorul pare insa a fi al automobilelor electrice, intrucat incadrul ultimelor saloane auto internationale cei mai mariproducatori auto au prezentat invariabil cel putin un modelelectric, iar ALD este interesata de operarea unor vehicule cu zeroemisii de noxe.

"Daca ALD semneaza un parteneriat cu Renault, eu am totinteresul sa promovez masinile electrice. Exista automobile caresunt folosite de clienti doar 2-3 ore, cand merg la intalniri cupartenerii, in oras. Este exact profilul de utilizare a unei masinielectrice", a declarat Kneppert.

El a adaugat ca in cativa ani ar putea introduce astfel deautomobile. Renault are in plan lansarea pe pietele internationalea 3 modele auto electrice in cursul anului viitor.

Nevoie de consolidare

Oficialii ALD au explicat ca atentia la costuri si nevoia dereducere a cheltuielilor companiilor au adus o cerere suplimentarapentru piata de profil, insa in acelasi timp si volumele flotelors-au restrans intrucat in nevoia de eficientizare a businessului aufost realizate restructurari, iar numarul de automobile necesare ascazut. "Strategia mea pentru 2010 nu este sa aduc foarte multiclienti, ci sa securizez businessul. Avem acum incheierea unorcontracte importante si esentiala este rata de reinnoire. Din 1.000de contracte 80% au fost reinnoite. Am putea spune ca am pierdut20% din aceste masini, dar este efectul crizei, care reducevolumul", a spus Kneppert.

Pentru revanzarea automobilelor ALD a lansat si o noua platformaon-line unde sunt prezentate caracteristicile automobilelor care aufost utilizate de catre clienti.

Platforma functioneaza dupa un principiu asemanator site-urilorspecializate in automobile second-hand, iar ALD urmareste in 2010revanzarea a mai mult de 1.000 de autovehicule. Varsta unuiautomobil din flota second-hand ajunge la 38 de luni, iarrevanzarea dureaza in medie 22 de zile.

"Nu pot astepta mai mult de o luna pentru o revanzare, pentru capierdem bani. Valoarea masinii dupa trei luni conform Eurotax(catalog european pentru determinarea valorii unui automobilsecond-hand - n.red.) scade".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels