Companii

Alka, plan de afaceri de peste 33 mil. euro

03.07.2006, 14:45 74

Alka, unul dintre principalii producatori de napolitane si biscuiti de pe piata romaneasca, estimeaza pentru acest an afaceri de peste 33 de milioane de euro, in crestere cu 35% fata de anul precedent.
"Mizam pe introducerea pe piata de noi produse sau sisteme de deschidere sau ambalaje si pe calitatea produselor pentru sustinerea trendului ascendent din ultimii ani. Astfel, ne asteptam la nivelul intregului an 2006 la o crestere totala a cifrei de afaceri a grupului de aproximativ 35% comparativ cu anul precedent", a spus Amir Krenzia, directorul general Alka. Dupa primul semestru, compania a estimat un ritm de crestere a vanzarilor de 20%, inferior obiectivului de la nivelul intregului an.
Grupul a raportat pe anul trecut o cifra de afaceri de 24,6 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de nivelul de 20,5 milioane de euro atins in anul precedent.
Alka si-a intarit anul trecut pozitia pe segmentul premium prin lansarea unui ambalaj special, in urma unei investitii in noi tehnologii de productie si ambalare de 2,5 mil. euro. Bugetul de promovare pentru noile produse a fost estimat de oficialii grupului la 1 mil. euro.
Alka Grup este format din patru divizii, dintre care doua unitati de productie, o divizie dedicata activitatilor de cercetare si una de distributie.
Cele doua unitati de productie sunt Alka Co. si Alka Pro si activeaza pe segmentele de cafea, napolitane, biscuiti, ingrediente si fructe uscate (seminte, fistic, migdale, mix de fructe uscate).
Investitiile in tehnologie realizate la nivelul grupului au ajuns in prezent la 17 mil. $, dintre care 3 mil. $ au fost directionate catre segmentul de dry fruit snacks (fructe uscate). Alka dispune in prezent de o capacitate de productie de cafea de peste 3.000 de tone pe an, pe segmentul napolitanelor capacitatea este de 5.500 de tone pe an, pe segmentul biscuitilor de aproximativ 2.000 de tone, iar pentru fructe uscate capacitatea este de 9.000 de tone pe an.
Divizia de distributie a grupului cuprinde flota proprie de transport si capacitati de depozitare la locul de productie si in tara. De asemenea, Alka si-a completat de-a lungul timpului echipa interna specializata cu o retea de aproximativ 50 de distribuitori in intreaga tara, precum si lanturile key account locale si internationale.
Prima companie din grup, Alka Co., a fost infiintata in anul 1994, in urma unei investitii de 6,5 mil. dolari. Grupul Alka este o afacere de familie detinuta de familia Krenzia. Printre produsele Alka se mai numara biscuitii Dr. Krantz si semintele Nutline. Pe piata cafelei, compania s-a axat pe segmentul de cafea boabe espresso.
Piata biscuitilor a atras in ultimul an investitii semnificative din partea unor companii active in alte segmente ale pietei bunurilor de larg consum precum Elite (care a lansat marca Merlin) sau Supreme Chocolat (care a lansat Ulpio).
Pe piata napolitanelor, principalii competitori ai Alka sunt Nestle, cu marca Joe, si European Drinks, cu marca Natty.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels