Companii

Analiză ZF. Un sector tot mai concentrat la vârf. Cinci companii controlează 75% din vânzările de electrocasnice mari. Grupul Arctic, cu toate brandurile sale, are aproape 44% din piaţă

Analiză ZF. Un sector tot mai concentrat la vârf. Cinci...

Autor: Cristina Roşca

12.04.2023, 00:07 448

Românii cheltuie anual circa 500 de milioane de euro pe frigidere, aragazuri, maşini de spălat rufe sau vase, aceasta fiind una dintre cele mai mari categorii ale pieţei locale de electro-IT.

Cei mai mari cinci jucători de pe piaţa electrocasnicelor mari controlează împreună aproape 75% din vânzările de profil, arată o analiză făcuta de ZF pe baza datelor Euro­monitor. Piaţa s-a tot concentrat treptat la vârf, în fiecare din ultimii ani cota de piaţă cumulată a acestor actori crescând. Spre exemplu, în 2019, ultimul an de dinainte de pandemie, firmele Arctic, Electrolux, Whirlpool, Samsung şi Gorenje adunau 67,7% din vânzări. În doar trei ani, cota de piaţă a sărit cu peste şapte puncte procentuale.

Analiza ia în calcul companiile respective şi cota lor de piaţă după volumele de vânzări din retailul autohton, conform Euromonitor. Mai exact, se analizează câte bucăţi sau unităţi de frigidere, maşini de spălat ori aragazuri poartă un brand sau altul. În categoria de electrocasnice mari sunt incluse, conform datelor existente, şi congelatoarele, hotele, uscătoarele sau cuptoarele cu microunde, fie ele independente sau built-in.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO