♦ Ultimele două luni din an, noiembrie şi decembrie, când au loc campania de Black Friday şi cumpărăturile pentru sărbătorile de iarnă, reprezintă cea mai importantă perioadă pentru curieri, fiind cea care generează cele mai mari volume pentru jucătorii din piaţă.
Companiile de curierat locale încep să se pregătească pentru cea mai mare campanie de promoţii din an - Black Friday - în care retailerii recurg la cele mai mari discounturi, iar volumele cresc cu câteva zeci de procente faţă de o perioadă normală din an. Contextul macroeconomic marcat de o creştere galopantă a preţurilor produselor şi serviciilor duce la o scădere a consumului. Astfel, Black Friday-ul din acest an stă sub semnul întrebării, iar unii jucători din piaţă estimează chiar volume mai mici faţă de anii anteriori în cea mai mare campanie de promoţii.
„Ne aşteptăm la un Black Friday mai atipic, din cauza situaţiei economice din ultima perioadă (scumpiri, creşterea inflaţiei) şi din cauza situaţiei geopolitice pe care o traversăm cu toţii - nu doar societatea românească. De aceea, nu credem că vom avea un Black Friday spectaculos. Totuşi, preconizăm o creştere moderată a volumelor, însă mult mai mică decât în anii pandemiei. Black Friday nu va aduce cifre foarte spectaculoase, dar luăm totuşi în calcul o creştere de până la 20%, la nivelul lunii noiembrie 2022 faţă de luna noiembrie 2021“, spun reprezentanţii companiei de curierat Dynamic Parcel Distribution - DPD. Jucătorul se aşteaptă totuşi la volume mai mari în luna decembrie faţă de luna în care se desfăşoară Black Friday. Cu toate că situaţia economică provocatoare din această perioadă pune sub semnul întrebării puterea de cumpărare a oamenilor şi cât vor mai fi dispuşi să achiziţioneze bunuri chiar şi în cea mai mare campanie de discounturi din an, există jucători în piaţa de curierat care se arată optimişti pentru perioada următoare.