Companii

Britanicii de la Labelon fac afaceri de 5,8 mil. euro cu etichete pentru haine

14.01.2004, 00:00 67

Primul lucru pe care il face oricine isi cumpara un articol de imbracaminte este sa se uite la eticheta. Cine l-a produs, cat costa, din ce este facut sau care sunt instructiunile de spalare, sunt numai cateva dintre informatiile de care am devenit "dependenti.
Una dintre companiile care beneficiaza de pe urma acestei dependente a cumparatorilor este Labelon Romania: anul trecut firma a castigat aproape patru milioane de euro din productia de etichete pentru industria textila, iar anul acesta mizeaza pe 5,8 milioane de euro.
Compania, care este o divizie a grupului britanic Labelon, producator de etichete si accesorii pentru industria textila, produce anual, in medie, 4,5 milioane de etichete de intretinere (cu instructiuni de spalare), 3 milioane de etichete tesute si 3,5 milioane de etichete de carton.
Cea mai mare parte a productiei, respectiv 80%, este destinata firmelor din Occident, printre clientii firmei numarandu-se companii precum H&M, Dorothy Perkins, Evans, Next, Adams, River Island, Rubicon sau New Look. Managerii companiei spun ca o parte din etichetele produse merg si catre companii romanesti, in special catre cele care lucreaza in sistem lohn pentru firme din strainatate.
"Suntem prezenti pe piata romaneasca din anul 2000 si, pentru ca productia a crescut, ne-am extins rapid. Am inceput cu sase angajati, iar acum avem 60", a declarat Kevin Gooday, directorul Labelon Romania.
In aceste conditii, compania si-a extins capacitatea de productie, iar ieri a inaugurat noul sediu si unitatea de productie situate in cadrul Iride Business Park din Pipera, Bucuresti. Investitia totala s-a ridicat la circa 600.000 de euro. Oficialii companiei spun ca au ales sa investeasca in Romania pentru costul redus al fortei de munca si pentru a-si urma clientii care si-au relocat din activitati in zona.  Ei sustin ca, prin aceasta mutare, costurile operationale ale grupului au scazut cu 10-15%.
In afara de Marea Britanie si Romania, grupul Labelon mai este prezent in Hong Kong si Insulele Mauritius, iar in octombrie 2003 a deschis o unitate de productie similara celei de la Bucuresti in Turcia, la Istanbul. La nivel global, grupul a avut anul trecut o cifra de afaceri de peste 17 milioane de euro.
Prezent la inagurare, ambasadorul Marii Britanii la Bucuresti, Quinton Quayle, a apreciat ca industria de confectii reprezinta un sector cheie in cadrul schimburilor comerciale romano-britanice. "Anul trecut, spre exemplu, textilele au contribuit in proportie de 60% la volumul total", a spus oficialul britanic.
"Faptul ca Labelon a decis sa-si extinda activitatea din Romania reprezinta un semn de incredere in Romania a firmelor mici si mijlocii britanice", a mai spus Quayle. Ambasadorul a aratat ca investitiile realizate de Marea Britanie in Romania se cifreaza, in prezent, la aproximativ 700 de milioane de dolari.
miruna.lebedencu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels