Companii

CME a înregistrat în România în primele nouă luni venituri de 109 milioane de dolari

27.10.2010, 23:05 26

Veniturile CME în România din primele nouă luni ale anului auscăzut cu 8,9%, la 109,17 milioane dolari, iar profitul OIBDA(operaţional, înainte de depreciere şi amortizare) a coborât cu49%, la 19,59 milioane dolari, dar rezultatele grupului la nivelinternaţional s-au îmbunătăţit semnificativ.

Central European Media Enterprises (CME) a înregistrat înRomânia în primele nouă luni ale anului trecut venituri de 119,92milioane de dolari şi un profit OIBDA de 38,82 milioane dedolari.

În trimestrul al treilea, veniturile grupului media pe piaţaromânească au scăzut cu 19%, la 29,06 milioane de dolari, de la35,89 milioane de dolari în intervalul corespunzător din 2009.

Profitul OIBDA înregistrat de CME în România în perioadaiulie-septembrie (după introducerea măsurilor de austeritate şimajorarea TVA) a coborât de la 9,79 milioane de dolari la 4,32milioane de dolari.

La nivel internaţional, grupul a înregistrat o creştere de 7,2%a veniturilor în primele nouă luni ale anului, de la 447,52milioane de dolari la 479,72 milioane de dolari, şi un profit netatribuibil CME Ltd. de 126,29 milioane de dolari, faţă de pierderide 41,9 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a lui 2009, se aratăîntr-un comunicat al grupului. "Strategia noastră de a repoziţionaCME ca o companie media integrată vertical funcţionează.Rezultatele sunt acum mai puternice decât cu un an în urmă.Refinanţarea recentă ne-a îmbunătăţit poziţia de lichiditate şi amînceput să răscumpărăm datorii în mod oportunist. Poziţia de liderde audienţă şi leverage-ul operaţional ridicat pe care le-amconstruit, împreună cu lichiditatea solidă, ne vor permite săreducem în continuare datoria brută şi costurile cu dobânzile, întimp ce condiţiile de pe pieţele noastre vor continua să seîmbunătăţească anul viitor. Cu o relansare continuă în Cehia,Slovenia şi Croaţia în trimestrul al patrulea, suntem în grafic săobţinem un profit OIBDA în intervalul 100-115 milioane de dolari înacest an", a declarat Adrian Sârbu, preşedinte şi director generalexecutiv (CEO) al CME.

Pe segmente, divizia de broadcast este în continuare principalulmotor al afacerilor CME, însă Media Pro Entertainment a avut, înperioadele analizate, cele mai puternice ritmuri de creştere aveniturilor.

CME este o companie de media şi divertisment integrată vertical,cu operaţiuni de broadcasting, internet şi conţinut TV care îiconferă poziţia de lider de audienţă în şase ţări din EuropaCentrală şi de Est, cu o populaţie totală de aproximativ 50 demilioane de persoane.

CME deţine în România posturile de televiziune PRO TV, PRO TVInternaţional, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro şi MTV România. Companiaeste listată pe piaţa NASDAQ şi pe bursa de la Praga.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels