Companii

Compania de curierat Sameday Group a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de 800 milioane lei, în creştere cu 28%, după ce a intrat pe pieţele din Ungaria şi Bulgaria şi a extins reţeaua easybox cu 58%

Compania de curierat Sameday Group a încheiat 2022 cu o...

Autor: Roxana Rosu

18.01.2023, 12:03 319

Compania de curierat Sameday Group a încheiat anul 2022 cu  o cifră de afaceri de 800 milioane lei, cu 28% mai mare faţă de 2021, după ce a intrat pe pieţele din Ungaria şşi Bulgaria şi a extins reţeaua easybox cu 58%.

Investiţiile în tehnologie au dus la creşterea numărului de colete cu 38% comparativ cu anul calendaristic anterior, se arată în comunicatul companiei.

Sameday a investit peste 50 milioane de euro în soluţii software de management, servicii operaţionale şi proiecte.

Pentru 2023, compania şi-a propus ca investiţiile în tehnologii să-şi dubleze valoarea faţă de anul anterior, atunci când au fost dezvoltate soluţii de optimizare pentru facilitarea comunicării cu clienţii, optimizarea sortării coletelor, eficientizarea traseului curierilor sau upgradarea soluţiei de software a easybox.

Sameday şi-a consolidat anul trecut poziţia pe piaţa ungară, numărul de comenzi cu livrare la adresă sau în lockerele easybox majorându-se cu peste 280%. La finalul anului, reţeaua Sameday easybox de pe teritoriul Ungariei a atins un număr de 680 de lockere instalate în marile oraşe.

În toamna 2022, compania a început să ofere servicii de livrare în Bulgaria, în lockerele easybox şi livrare la adresă, atât naţional, cât şi cross-border. În Bulgaria au fost instalate 135 de easybox-uri, care au găzduit peste 60 000 de colete. Până în aprilie 2023, Sameday îşi propune să aibă 250 easybox-uri active pe această nouă piaţă.

În România, peste 27 milioane de colete, reprezentând 47% din totalul trimiterilor autohtone Sameday, au avut ca destinaţie reţeaua easybox. Dintre acestea 73% fuseseră deja achitate online, iar timpul mediu pe care un colet l-a petrecut în easybox a fost de 11,11 ore.  

”A fost un an greu, în care ne-am asumat riscuri şi din care ne-am ales cu o mulţime de lecţii valoroase. Sameday este o maşinărie al cărei motor se bazează pe tehnologie. Evoluţia comerţului online, de unde vin peste 90% dintre comenzile noastre, dezvoltarea mediului digital, dar şi atenţia pe care o acordăm inovaţiilor tehnologice ne-au ajutat să creăm o structură care să ne transforme în prima alegere a clienţilor business. 2022 a fost un al an lecţiilor pe care le vom aplica în 2023, pentru ca nevoile clienţilor noştri să-şi găsească cele mai eficiente soluţii”, declară Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO