Companii

Cris-Tim pregateste implantul cu cipuri. La vaci

22.04.2003, 00:00 63

Tehnologia a demonstrat ca nu mai este suficient sa-ti duci vaca la pascut pentru a o convinge sa dea lapte. Producatorul de mezeluri Cris-Tim este dispus sa foloseasca orice mijloace pentru a-si convinge cele 400 de vaci Holstein din Franta sa fie productive.
Directorul general si principalul actionar al companiei Radu Timis spune ca fiecare vaca "angajata" la fabrica de lapte a companiei va avea implantat un cip in ureche, care le va permite angajatilor fermei sa le monitorizeze permanent.
"Astfel vom sti cat a mancat fiecare, iar daca este meritorie, va fi recompensata cu mai multa hrana."
Mai mult decat atat, vacile Holstein vor putea sa asculte muzica din repertoriul clasic.
"Vor asculta Bach si Mozart, vor avea aparate de scarpinat. In plus, vacile vor paste liber, in spatele pasunii, pe care vor creste patru feluri de iarba," a adaugat Timis. Tehnologia care va fi folosita pentru monitorizarea animalelor va fi de origine daneza si olandeza.
Compania va incepe productia de lapte in circa o luna si jumatate, produsul urmand sa fie vandut sub brandul Cris-Tim.
"Va fi primul lapte-medicament, liber de germeni patogeni, care va fi analizat de computer. Va fi ambalat la punga, pentru ca nu dorim sa ridicam pretul. Va fi mai ecologic decat altele, pentru ca noi nu vom folosi lapte din colectare, ci de la vacile noastre. otul va avea un circuit inchis," a spus Timis.
Investitia in fabrica de lapte ce va fi amplasata la Boldesti-Scaieni (Prahova)va fi de doua milioane de dolari. Suprafata unde va fi amplasata va fi de 600 hectare.
Radu Timis a afirmat ca s-a decis sa investeasca intr-o afacere cu lactate pentru a folosi la maximum potentialul de distributie al companiei.
Cris-Tim este proprietarul a 15 magazine, din care sapte au fost inaugurate anul trecut. Din cele 15, noua sunt amplasate in Bucuresti.
Recent, compania a lansat pe piatao gama de mustar, reunita sub marca "Mustar sasesc." Compania incearca astfel sa traga foloase de pe urma unei campanii la salam sasesc pe care a desfasurat-o anul trecut pentru salam. Desi i-a apartinut, de pe urma acestei campanii au avut de castigat si alte companii.
"Avem si alte produse, insa deocamdata nu dorim sa le facem publice, pentru ca nu vrem sa profite altii de pe urma proiectelor noastre," a adaugat Timis.
El a spus ca productia de mustar este o afacere colaterala. Productia apartine de fapt unei alte companii, care fabrica produsele in regim de fanciza, insa Timis nu a dorit sa precizeze numele companiei.
"Daca tot produceam mezelurile, ne-am gandit ca cine intra in magazin, va cumpara si mustar, pe langa acestea."
Deocamdata gama cuprinde trei sortimente: mustar sasesc, de casa si picant. 
O alta companie care a profitat de pe urma unui brand existent pentru a lansa o gama intreaga este Orkla Foods, desprinsa anul trecut din Topway Industries. Orkla foloseste marca Bunica pentru  ulei, mustar, margarina si condimente.
Anul trecut, compania Cris-Tim a mai inceput constructia unei fabrici de salamuri crude si uscate la Filipestii de Padure, investitia fiind estimata la patru milioane de euro, din care doua milioane de euro au fost obtinuti in urma unei finantari prin intermediul programului Sapard.  ot anul trecut, compania a imprumutat peste trei milioane de euro de la banci.
In 2002, Cris-Tim si-a dublat cifra de afaceri de la 29 milioane de dolari la 58 milioane de dolari.
"Am reusit acest lucru pentru ca ne-am extins foarte mult si pentru ca suntem buni, dinamici si ne place competitia", a spus directorul Cris Tim.
In 2001, compania a avut o cifra de afaceri de 29 milioane de dolari, cu 70% mai mare fata de 2000 si un profit de 1,2 milioane de dolari.
Pe piata mezelurilor, Cris-Tim are drept concurenti principali companiile Angst, Caroli, Campofrio, Ifantis si Medeus. claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels