Companii

Cum iti deschizi un salon de infrumusetare cu o investitie de cateva mii de euro

Cum iti deschizi un salon de infrumusetare cu o investitie de cateva mii de euro
12.04.2010, 00:00 90881

Simona Cosovanu a infiintat salonul de cosmetica siinfrumusetare corporala Michelle din Suceava in 2003. Desi aveadoar 28 de ani si nu avea experienta in domeniu, in acel moment aconsiderat ca sectorul serviciilor va cunoaste o dezvoltare multmai accentuata in viitor. "Inainte de a demara investitiileinitiale am facut o vizita de documentare la un salon al uneiprietene, insa mai tarziu aveam sa aflam ca acea vizita nu ne-aajutat prea mult. Practic, tot ce am invatat a fost «pe baniinostri»", explica Simona Cosovanu.

Primii clienti ai salonului au aparut in urma unei minicampaniide promovare, prin care au fost anuntate serviciile oferite, dar sipreturile aferente. Strategia dupa care Simona Cosovanu s-a ghidata fost "un client multumit va reveni la noi si va aduce cu el unnou client", astfel ca salonul s-a specializat pe o anumita gama deservicii pentru care se putea oferi o calitate superioara.

"Odata cu criza, strategia noastra s-a modificat, astfel ca amredus preturile", potrivit antreprenoarei. Aceasta masura a fostcompletata de o campanie solida de promovare, prin utilizareapliantelor, a SMS-urilor, dar si a e-mail marketingului, alaturi deafisarea pe site-ul salonului a listei complete de preturi.

Totodata, a fost creat un forum care se doreste a fi unbarometru al serviciilor si preturilor practicate de saloanele dinSuceava. "Scopul acestei actiuni a fost cresterea cotei de piata aafacerii noastre, profitul obtinut fiind pe planul secund", spuneSimona Cosoveanu.

Clientii platesc intre 15 si 1.000 de leilunar

Media de varsta a clientilor salonului Michelle este de 25-35 deani, acestia provenind din toate categoriile sociale. Cei cuvenituri reduse lasa la salon, in medie, 15-20 lei (3,7-5 euro),cei cu venituri medii, 35-100 de lei (8,60-24,5 euro), in timp ceclientii cu venituri peste medie aleg salonul in special pentruserviciile exclusiviste oferite si platesc in medie 750-1.000 delei lunar (184 - 245 euro).

Salonul Michelle ofera o gama variata de servicii, de lamodelare corporala (LPG Cellu M6, LPG Lift M6, impachetari) pana laepila tratamente cosmetice, manichiura, pedichiura sau capsula SPA(Dermalife Spa Jet), utilizata in tratamentele corporale.

Periodic, salonul Michelle pregateste promotii "fulger", princare clientii pot beneficia timp de o saptamana de unul sau maimulte servicii la preturi foarte mici.

Afacerea Simonei Cosovanu a pornit la drum cu un singur angajat,ce a fost recrutat in urma unui anunt dat la mica publicitate. Inprezent exista patru angajati. "O atentie deosebita am acordat-oresurselor umane. In acest moment putem spune ca avem cei mai buniprofesionisti, de care avem grija sa fie in permanenta multumiti simandri ca lucreaza la noi si cu noi. De asemenea, fetele din echipanoastra participa in mod regulat la training-uri si seminarii deprofil", afirma Simona Cosovanu.

Cu o strategie adaptata, ramai pe piata si pe timp decriza

Concurenta pe piata saloanelor de infrumusetare a fost destul demare inca de la inceput, in conditiile in care perioada de boomeconomic a condus la explozia numarului de saloane, majoritatea cuinvestitii reduse, considera antreprenoarea suceveana. In prezentinsa, multe dintre unitatile deschise in ultimii ani resimt foarteputernic criza, pe de o parte din cauza reducerii numarului declienti si, in consecinta, a cifrei de afaceri, iar pe de altaparte, pe fondul absentei unei strategii optime, credeCosovanu.

Suma initiala cu care salonul a pornit s-a situat la cateva miide euro, iar in 2007 au fost realizate investitii majore inrenovarea spatiului in care se desfasoara activitatile, dar si inachizitia de aparatura.

Totodata, salonul a obtinut anul trecut finantare de la UniuneaEuropeana, cu ajutorul careia au cumparat un aparat performant demodelare corporala (LPG Cellu M6), o capsula Dermalife Spa Jet, uncalculator, dar si un soft specializat pentru saloanelecosmetice.

Valoarea totala a proiectului s-a ridicat la circa 50.000 deeuro, din care 16.000 de euro sunt fonduri europene.

Salonul Michelle a inregistrat in 2009 o cifra de afaceri de79.200 lei (aproape 20.000 de euro), in crestere cu aproximativ 16%fata de anul precedent.

"Acest lucru s-a datorat atat investitiilor realizate prinfondurile europene, cat si strategiei noastre anticriza", explicaSimona Cosovanu.

Investitia initiala este de cateva zeci de mii deeuro

Georgiana Stavrositu a infiintat salonul de coafura, manichiura,pedichiura si cosmetica StagioStyle in anul 2007, cu o investitiede cateva zeci de mii de euro.

Totul a inceput din pasiune, "pentru ca imi place sa fac oameniisa zambeasca si pentru ca nimic nu poate fi mai frumos decat sapoti face asta cu mainile tale", povesteste ea.

Cand a inceput sa lucreze in acest domeniu nu avea decat 19 ani.Timpul a fost de partea ei si astfel a putut sa acumulezeexperienta.

Atunci cand a decis sa isi deschida propria afacere avea 25 deani si 6 ani de experienta, timp in care ajunsese sa stie ceinseamna sa fii hairstylist. "Primul si cel mai important lucrupentru mine, atunci cand am hotarat sa incep acest bussiness, afost sa satisfac cerintele clientilor mei", isi aminteste GeorgianaStavrositu.

Pentru a pune bazele propriei afaceri, fondatoarea StagioStyle atrebuit sa parcurga mai multe etape precum alegerea locului undeurma a se desfasura activitatea salonului, stabilirea segmentuluide clienti tinta, alegerea unui nume pentru business, formareaechipei si nu in ultimul rand solutionarea problemelor birocratice- acte, documente.

Salonul de infrumusetare este acum deschis de trei ani si ofera,pe langa servicii de coafura si tratamente cosmetice si corporale,si servicii de manichiura si pedichiura. Preturile variaza intre 30lei si 500 lei, in functie de ceea ce doreste clientul, spunefondatoarea.

Despre clientii salonului, Georgiana Stavrositu afirma ca sunt"cei care iubesc frumosul". Tot ea adauga ca oamenii care vin lasalon cumpara zambete. "Este incredibil cum poate un tuns sau uncoafat, un serviciu de colorare a parului sau un masaj sa aduca dela sine asta", povesteste fondatoarea.

Cand a inceput aceasta afacere avea alaturi cinci angajati careau ajutat-o sa porneasca la drum. Echipa a crescut intre timp sinumara acum opt oameni.

"Cand vine vorba de investitii, ma gandesc ca am investit inaparate profesionale, in produse profesionale, insa nu in ultimulrand am investit in oamenii mei si in educatia lor profesionala",potrivit fondatoarei StagioStyle.

Ca planuri de viitor, ea isi doreste ca businessul sa creasca."Imi doresc sa ajung sa detin un lant de saloane de infrumusetaresi sa am si o echipa mai mare", spune Georgiana Stavrositu.

Salonul Michelle:

  • An infiintare: 2003
  • Media de varsta a clientilor: 25-35 de ani
  • Cifra de afaceri in 2009: aproape 20.000 de euro
  • A primit fonduri europene de 16.000 euro
  • Numar angajati: 4

StagioStyle:

  • An infiintare: 2007
  • Obiect de activitate: salon de infrumusetare
  • Servicii oferite: coafura, tratamente cosmetice, manichiura sipedichiura
  • Preturi: 30 - 500 lei (7 - 123 euro)
  • Numar angajati: 8

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO