Companii

Cum va schimba pandemia industria turismului mondial: Va fi nevoie de minim trei ani ca cifrele să revină la nivelul de dinainte de 2020, dar unii turişti îşi vor schimba definitiv modul de călătorie

TENDINŢE ÎN BUSINESS

Va exista o creştere a turismului intern, a celui de aventură, de wellness, de lux, dar şi al celui de camping sau eco, în natură. Sustenabilitatea şi vacanţele în familie vor fi trenduri cheie în anii următori. La polul opus, zborurile lungi, turismul de masă, conferinţele şi turismul de business precum şi croazierele pe vase de mari dimensiuni vor avea de suferit.

Va exista o creştere a turismului intern, a celui de aventură, de wellness, de lux, dar şi al celui de camping sau eco, în natură. Sustenabilitatea şi vacanţele în familie vor fi trenduri cheie în anii următori. La polul opus, zborurile lungi, turismul de masă, conferinţele şi turismul de business precum şi croazierele pe vase de mari dimensiuni vor avea de suferit.

Autor: Cristina Roşca

16.09.2020, 11:00 1821

♦ Pe termen scurt şi mediu consumatorii se vor orienta către turismul intern sau către destinaţii apropiate de casă şi îşi vor reduce bugetul de călătorie ♦ Brandurile şi destinaţiile care sunt atente la mediu, la societate şi care se adaptează folosind tehnologia vor ieşi câştigătoare ♦ Călătoriile vor fi tot mai customizate, urmând a scădea turismul de masă şi a creşte numărul de vacanţe în natură, la cort sau a celor în segmentul de lux.

Industria turismului mondial, estimată la circa 1.700 mld. dolari în 2019, a fost printre cele mai afectate de pandemia de COVID-19 care a anulat majoritatea vacanţelor – mai ales a celor înde­părtate – a închis graniţe – total sau parţial – şi a impus condiţii de călătorie. Mai mult decât atât, impactul pandemiei urmează a fi resimţit mult timp de acum înainte, unii călători urmând să îşi schimbe definitiv com­portamentul de consum când vine vorba de turism, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

“În cel mai bun scenariu, numărul de vacanţe va scădea cu 50% în 2020, pe când în cel pesimist declinul va fi de 61%. Va fi nevoie de cel puţin trei ani pentru ca cifrele să ajungă din nou la nivelul de dinainte de criză“, au spus analiştii Euromonitor în cadrul evenimentului Travel 2040 – Sustainability and Digital Trans­formation as Recovery Drivers.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO