Companii

Dacia a ajuns la 100.000 de Loganuri mai devreme decat se astepta

05.07.2005, 20:01 14

Producatorul local Automobile Dacia a ajuns la 100.000 de masini Logan produse la mai bine de un an de la momentul inceperii productiei acestui model.

"Din momentul demararii productiei de Logan, in iunie 2004, cadenta de fabricatie a uzinei din Mioveni a crescut permanent. Astfel, de la 21 de unitati pe zi, in prima luna de fabricatie, cadenta a ajuns la 300 de unitati pe zi in octombrie 2004 si la 500 de unitati pe zi, in martie 2005", spun reprezentantii producatorului local de automobile.

Mai mult, adauga acestia, de luna trecuta modelul Logan este fabricat intr-un ritm de 640 de unitati pe zi, ceea ce a permis un record de vanzari cu peste 17.200 de automobile pe ansamblul lunii trecute.

Cresterea productiei de Logan depaseste estimarile initiale si vine pe fondul unei cereri foarte ridicate pentru modelul lansat oficial la jumatatea anului trecut de catre francezi. Cererea a depasit cu mult asteptarile atat pe piata romaneasca, unde a devenit in foarte scurt timp cea mai bine vanduta masina, cat si pe celelalte piete din regiune.

Mai mult, modelul Logan a fost lansat ca urmare a cererilor foarte mari si pe pietele din Europa de Vest, precum Franta, Germania sau Spania. Rezultatele au fost si aici mult peste asteptarile francezilor de la Renault, dupa ce in mai putin de doua saptamani s-au vandut toate cele 5.000 de masini alocate pentru piata franceza. Situatia din Spania si Germania a confirmat reactia francezilor.

"Rezultatele mizerabile din testele de impact si primele actiuni legate de rechemarea pentru verificari a masinilor nu au deranjat cumparatorii", sustine publicatia germana Handelsblatt in varianta sa electronica de ieri.

Publicatia anunta insa ca aproximativ 500 din cele 3.000 de automobile Logan alocate de Renault pentru Germania au fost deja antamate de potentiali clienti, valoarea fiind comparabila si cu cea inregistrata in Spania.

Alte state vest-europene in care Logan isi va face aparitia spre sfarsitul acestui an sunt Belgia, Elvetia, Olanda, Italia si Austria.

"Unul dintre dealerii din Belgia care au importat Logan pe cont propriu a vandut deja 45 de automobile pe parcursul unui week-end", se arata in Handelsblatt. Si aceasta in conditiile in care francezii nu au investit aproape deloc in promovarea noului model.

In aceste conditii, cu o prezenta importanta pe piata vest-europeana, Logan a beneficiat, conform specialistilor in marketing, de un plus de imagine care i-a adus si mai multe vanzari pe pietele emergente.

Automobile Dacia estimeaza pentru acest an productia a 175.000 de vehicule, din care 60.000 de unitati vor fi destinate pietelor externe. In aceste conditii Dacia va depasi o cifra de afaceri de peste un miliard de euro si va trece pentru prima data pe profit de la venirea Renault ca actionar.

Productia Dacia este insa mult inferioara cererilor pe care modelul Logan le inregistreaza in prezent, chiar presedintele grupului francez anuntand cu ocazia vizitei sale in Romania luna trecuta ca ar dori o crestere a exporturilor pentru modelul produs la Pitesti.

Renault si-a propus sa atinga in 2010 un nivel anual al vanzarilor de un milion de autoturisme Logan, dupa ce pe langa Pitesti masina va mai fi produsa si in India, Rusia, Maroc, Columbia, Iran sau chiar China.

Renault a investit peste 700 de milioane de euro de la preluarea Dacia si pana la sfarsitul anului trecut, urmand ca potrivit planului de afaceri investitiile sa depaseasca un miliard de euro la sfarsitul anului 2006.

Investitiile ar putea creste exponential in urmatorii ani, urmand sa ajunga la 2 miliarde de euro in 2008, potrivit declaratiilor facute recent de vicepremierul George Copos. Mai mult, o publicatie indiana sustinea ca la Dacia ar pueta fi produse chiar autovehicule de teren ale companiei Mahindra&Mahindra (M&M), care a format cu Renault o societate mixta pentru constructia modelului Logan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels