Companii

Dacia: România este pe locul 6 în UE la producţia de maşini. Ce spune Mihai Bordeanu, managing director Dacia: Noi investiţii vor veni – pregătim uzina pentru Duster III şi pentru Bigster

Mihai Bordeanu, managing director la Dacia Brand South Eastern Europe & Country Head România

Mihai Bordeanu, managing director la Dacia Brand South Eastern Europe & Country Head România

Autor: Bogdan Alecu

01.07.2023, 13:00 1414

♦ Miza României este de a atrage producţie cu valoare adăugată mare, însă infrastructura rutieră şi feroviară trebuie îmbunătăţită pentru ca uzina Dacia de la Mioveni să atragă noi proiecte în producţie.

Industria auto are nevoie de predic­tibilitate, stabilitate şi infrastructură pentru a se dezvolta după o perioa­dă de trei ani în care a fost lovită succesiv de mai multe crize, a ex­plicat Mihai Bordeanu, managing director la Dacia Brand South Eastern Europe & Country Head România, în cadrul confe­rin­ţei ZF Cei mai mari jucători din eco­nomie 2023. Cum distribuim dezvolta­rea eco­no­mică la nivel regional?

„Încă mai există o criză. Sunt crize care se supra­pun. În trecut exista un model – venea o criză, identificam oportuni­tăţi, treceam prin ea şi mergeam mai departe. Odată cu pandemia, cu cri­za sanitară, am în­ceput să avem un fenomen de tort de crize. Venea una, dar nu pleca cea de dinainte. A trecut criza sanitară, dar cea a semi­conductorilor nu, cea de logistică nu şi este greu de găsit capacitate logistică şi şoferi; materii prime, la fel. Nu mai vorbim de criză, ci de o nouă realitate“, a spus Mihai Bordeanu.

Printre problemele cu care s-ar con­frun­ta industria auto este şi norma de po­luare Euro 7, standard ale cărui norme au fost anunţate târziu de Comisia Euro­peană şi care va creşte preţul maşinilor cu 2.000 de euro, într-o perioadă în care toţi con­struc­torii auto investesc în trecerea la maşina electrică dincolo de anul 2035.

„Economia are nevoie de predictabili­tate şi stabilitate. Un contraexemplu euro­pean este introducerea normelor Euro 7. Au făcut noua normativă pe genunchi, târ­ziu, neclară, restrictivă şi anunţate foarte târ­ziu – şi nu este doar pă­rerea noastră. Dacă vor intra în vigoare în 2025 im­pac­tul va fi devastator. Aici vorbim şi de lipsa de logică pentru că impactul va fi unul marginal“, a spus directorul Au­to­mobile Dacia.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro