Companii

Deocamdata, situatie in stand-by la Aro

30.10.2003, 00:00 16



"Doamne-ajuta!". Cu aceste cuvinte descriu viitorul angajatii de la Aro. Pentru o parte a lor, adunati ieri in curtea intreprinderii, nu este foarte important ca societatea are un alt proprietar.



"Nu stiu cat de bine este faptul ca s-a gasit un cumparator, tot ce sper este sa nu-mi pierd locul de munca", spune Ion D., unul dintre cei 3.700 de angajati ai Aro Campulung.



Potrivit contractului de privatizare al societatii Aro Campulung, semnat intre APAPS si firma Crosslander saptamana trecuta, vor fi disponibilizati pana la 1.800 de oameni.



"Nu va fi vorba de oameni care sunt implicati in mod direct in activitatea de productie, cum este cazul celor de pe liniile de montaj. Va fi vorba de oameni care lucreaza pe platformele adiacente", a declarat omul de afaceri John Perez, presedintele Crosslander.



Potrivit contractului de privatizare, Crosslander este obligata sa investeasca 12 milioane de dolari in urmatorii 7 ani. "Toate garantiile care demonstreaza faptul ca avem bani si ca vom face aceste investitii sunt prevazute in contractul de privatizare", a explicat Perez.



Pana pe data de 23 decembrie, Aro este in "stare de suspendare". Potrivit reprezentantilor Aro, pana la acea data trebuie sa fie completata legislatia cu privire la facilitatile acordate Aro, si trebuie sa se ajunga la o structura optima de personal.



Destinatia principala pentru automobilele Aro va fi continentul american. "In America de Nord vor fi vandute masinile produse la Campulung, in timp ce in America Latina si de Sud, unde taxele vamale sunt foarte ridicate, vor fi vandute automobile Aro asamblate la fabrica pe care o avem in Brazilia", a mai spus Perez.



Perez a anuntat, de asemenea, lansarea unui nou model Aro, care va beneficia de un motor Ford.



"Noi suntem parte a grupului Ford si producem motoarele care echipeaza toate marcile aflate sub umbrela grupului. Suntem insa interesati sa vindem aceste motoare si altor producatori, iar Aro reprezinta o buna oportunitate in acest sens", a declarat Paul T. Philpot, director de operatiuni pentru Europa al Diviziei de motoare a grupului american Ford.



De altfel, potrivit presedintelui Crosslander, in urmatorii ani se va ajunge ca toate automobilele produse la Aro sa fie echipate cu motoare Ford.



Perez mai spune ca americanii care vor cumpara masinile Crosslander (caci aceasta va fi denumirea comerciala a modelului Aro 244) sunt padurarii si pescarii. "Pretul automobilului Aro 244 cu motor Ford este de 17.900 de dolari, adica mult mai mic decat al oricarui alt producator de masini de teren din America. Petnru excursiile din timpul week-end-ului, fie ca sunt la pescuit sau la vanatoare, americanii vor un automobil rezistent, cu calitati de off-road, dotat cu un motor fiabil. Noi oferim acest automobil la un pret foare mic", a mai spus Perez. Cu toate acestea, volumul vanzarilor nu va depasi 6.000 de unitati anual. "Este un segment de nisa caruia ne adresam, nu intregii piete de 17 milioane de autovehicule", a completat Perez.



Tocmai aceasta a fost si problema Aro in ultimii ani. cei care conduceau compania anuntau an de an ca exista comenzi pentru 5.000-6.000 de automobile sau mai mult, insa datorita intarzierii cu care masinile se livrau se ajungea ca la sfarsitul anului sa nu depaseasca 1.000-1.500 de unitati, cea mai mare parte provenind din comenzi ale diverselor ministere din Romania.



In aceste conditii la Aro producerea fiecarui automobil costa 38.000 de euro, iar pretul sau de vanzare varia intre 5.000-15.000 de euro. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO