Companii

Dobrogea, cea mai vânată destinaţie de investitorii în eoliene, revine cu proiecte de 1.000 MW aliniate în noul val verde. Cum s-a găsit loc pentru turbine de peste 1 miliard de euro?

Adrian Vintilă, preşedinte, FEL (Future Energy Leaders) România: „La momentul actual, România are 4,4 GW de energie regenerabilă (3 GW în energie eoliană şi 1,4 GW în energie fotovoltaică). La orizontul anului 2030 capacităţile de energie regenerabilă ar trebui să ajungă la cel puţin 10,3 GW (5,2 GW în eolian şi 5,1 GW în fotovoltaic), fapt ce ar duce ponderea energiei din surse regenerabile în consumul final brut de energie la 30,7%“.

Adrian Vintilă, preşedinte, FEL (Future Energy Leaders) România: „La momentul actual, România are 4,4 GW de energie regenerabilă (3 GW în energie eoliană şi 1,4 GW în energie fotovoltaică). La orizontul anului 2030 capacităţile de energie regenerabilă ar trebui să ajungă la cel puţin 10,3 GW (5,2 GW în eolian şi 5,1 GW în fotovoltaic), fapt ce ar duce ponderea energiei din surse regenerabile în consumul final brut de energie la 30,7%“.

Autor: Roxana Petrescu

23.04.2023, 13:01 2383

Obţinerea unor noi avize pentru proiecte îngheţate, dar şi finalizarea unor investiţii în reţeaua de transport fac ca în acest moment să existe în zona Dobrogei, cea mai râvnită destinaţie pentru eoliene, parcuri cu avize sau contracte de racordare noi de 1.000 MW. Este vorba doar de proiecte mari, autorizate de Transelectrica, care presupun investiţii de peste 1 miliard de euro dacă de această dată vor fi realizate.

În acest moment, pe site-ul Transelectrica, pe harta capacită­ţilor de racordare pentru noi proiecte de producere a energiei electrice, în zona Dobrogei nu mai este loc pentru niciun megawatt nou. Cu toate acestea, tot pe site-ul Transelectrica, proiecte cu o capacitate de 1.000 MW au avizele de racordare la reţea sau contractele de racordare obţinute anul trecut sau chiar la începutul acestui an. Cum se explică?

„Multe proiecte sunt reluate, adică investitorii sau noii proprietari aplică pentru noi avize. Pe de altă parte, şi pe partea de reţea se finalizează proiecte de întărire, aşa că începe să se creeze loc, treptat, pentru noi investiţii“, spun specia­liştii din sistemul de transport al energiei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO