Augustin Oancea, omul din spatele grupului energetic Tinmar, vrea ca în cinci ani de zile să ajungă la o bază de circa 3 milioane de clienţi casnici, cifră care echivalează cu o treime din piaţa de profil. Italienii de la Enel de exemplu, au 2,8 milioane de puncte de consum.
La acel moment, businessul grupului Tinmar ar putea sări de pragul de un miliard de euro în contextul în care anul trecut afacerile consolidate au fost de 730 mil. euro. Cea mai mare parte a încasărilor este adusă de partea de energie electrică, 70%, restul venind din comerţul cu produse petroliere şi gaze naturale.
Pentru a ajunge la 3 milioane de casnici, Oancea va pune la bătaie 4 milioane de euro şi va angaja sute de oameni astfel încât ofertele de energie să ajungă la publicul-ţintă. Atacul asupra acestui segment vine în contextul în care concurenţa acerbă din domeniul clienţilor comerciali a redus marjele furnizorilor. Dincolo de a le aprinde becul în case, Oancea vrea să alimenteze şi maşinile consumatorilor săi, fiind interesat să dezvolte o reţea de staţii electrice la nivel naţional. Antreprenorul nu vrea să vândă către un investitor, dar nu exclude o posbilă listare la bursă, atunci când va fi cazul.
După ani de tăcere, Augustin Oancea, cel mai puternic antreprenor din energie, iese public pentru a-şi anunţa planurile de extindere, într-un interviu acordat ZF. „Eu sunt inginer ca pregătire academică, dar specializarea mea este comerţul. Am început să fac comerţ din timpul facultăţii, prima afacere fiind cu încălţăminte şi obiecte vestimentare. Aveam magazine pe toată Valea Prahovei.“