Companii

Florin Enceanu, un absolvent de Politehnică, şi soţia lui au dezvoltat o editură şi o librărie online, Bookzone, care au ajuns la afaceri de 10 mil. euro

Florin Enceanu, absolvent de Politehnică (Bucureşti), care deţine 70% din Bookzone Srl: Pentru anul fiscal 2024, ne-am propus un obiectiv de creştere de 30%.

Florin Enceanu, absolvent de Politehnică (Bucureşti), care deţine 70% din Bookzone Srl: Pentru anul fiscal 2024, ne-am propus un obiectiv de creştere de 30%.

Autor: Mirabela Tiron

15.01.2024, 18:00 313

♦ De la o firmă de marketing, care se ocupa şi de promovarea de cărţi, Florin Enceanu (40 de ani) din Olt, de profesie inginer, a dezvoltat împreună cu soţia, Mirela Mirabela Enceanu, tot de profesie inginer, propria editură (Bestseller Publishing) şi o librărie online, Bookzone.ro, un business care a ajuns la 10 milioane de euro anul trecut.

A început prin a promova cărţi ale autorilor cunoscuţi, ca ulterior să dezvolte o librărie online în 2015, Bookzone.ro, şi chiar să deschidă propria editură un an mai târziu.  În momentul în care a intrat pe piaţa de carte, editurile mari nu se bazau pe platformele proprii de vânzări online, însă, spune el, modelul de business pe care l-a adus în piaţă a determinat tot mai multe edituri să pună accent pe dezvoltarea de site-uri proprii.

„Am avut oportunitatea de a ne ocupa de marketingul unuia dintre pionierii psihologiei în România, căruia i-am şi lansat prima carte.  Lansarea a fost una cu rezultate peste aşteptări, iar acest lucru a fost începutul a ceea ce urmă să devină Bookzone.  Recunosc, nu a fost uşor. La început nu se punea problema despre bugete de marketing, însă rezultatele au vorbit de la sine şi astfel am ajuns să avem o serie impresionantă de recomandări de la autori, într-un timp foarte scurt“, a declarat pentru ZF Florin Enceanu,   absolvent de Politehnică (Bucureşti), care deţine 70% din Bookzone Srl. Alături de Mirela Mirabela Enceanu el controlează şi firmele Bestseller Publishing (editură), Midnight Books (activităţi de editare a cărţilor), Books Lead (consultanţă în marketing) şi alte companii.

„Având iniţial o firmă de marketing, editura s-a înfiinţat datorită cererii autorilor şi nu pentru că eu, ca acţionar, am avut neapărat o viziune extraordinară.  Practic, la noi s-au întâmplat lucrurile puţin diferit decât într-o editură, acolo unde editorialul înfiinţează marketingul şi nu invers, aşa cum era în cazul nostru“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO