Companii

Guvernul vrea să-i convingă pe retaileri şi procesatori să reducă preţul la lapte, după model francez. „E cam târziu, preţul deja a început să scadă natural“

Vânzările de lapte în retail depăşesc 2 miliarde de lei anual. Piaţa de lactate în ansamblul său însă, este de câteva ori mai mare, cuprinzând şi brânzeturile, şi iaurturile, dar şi alte alimente.

Vânzările de lapte în retail depăşesc 2 miliarde de lei anual. Piaţa de lactate în ansamblul său însă, este de câteva ori mai mare, cuprinzând şi brânzeturile, şi iaurturile, dar şi alte alimente.

Autor: Mădălina Dediu Panaete, Cristina Roşca

25.04.2023, 09:30 186

Consiliul Concurenţei a anunţat vineri că a început discuţiile cu retailerii şi procesatorii care vor să reducă preţul final pentru laptele de consum, pentru a-i îndruma să respecte regulile de concurenţă Preţul la raft pentru un litru de lapte a depăşit 10 lei în februarie pentru mărcile consacrate Totuşi, ulterior, preţurile pentru acest produs de bază în coşul de consum au început să scadă, ca urmare a creşterii producţiei la lapte primăvara şi a schimbării comportamentului de consum.

Autorităţile locale au decis să discute cu retailerii şi procesatorii de lapte reducerea preţului pentru consumatorul final cu cel puţin 20%, în contextul în care acest bun de bază în coşul de cumpărături a suferit scumpiri de până la 50% în doar un an. Această mutare a guvernului vine la câteva luni după ce şi autorităţile din Franţa au negociat cu retailerii din Hexagon o strategie de stabilizare a preţurilor. Diferenţa este că în această ţara occidentală negocierile au vizat mai multe produse de bază, nu doar laptele de consum, cum e cazul în România. ZF a scris în numeroase rânduri că în trei ani preţul pentru acest produs s-a dublat, dar sunt şi altele care au avut o evoluţie similară.

Decizia guvernului de a-i chema la masa negocierilor pe reprezentanţii proce­sa­torilor şi pe retaileri pentru a reduce pre­ţul la raft la lapte ridică astfel un semn de în­trebare în ceea ce priveşte viteza de acţiune a apa­ra­tului de stat în contextul în care preţul laptelui s-a dublat în ultimul an, ajungând la peste 10 lei per litru în cazul mărcilor consacrate.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO