Companii

Loulis: Scaderea pretului cerealelor si restructurarea ne-au afectat cifra de afaceri

16.09.2005, 19:13 45

Compania Loulis Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria de morarit si panificatie, a realizat in primul semestru al acestui an o cifra de afaceri de 22,4 milioane de euro, in scadere cu 18% fata de aceeasi perioada a anului trecut si un profit net de 0,4 milioane de euro.

Valoarea profitului operational (EBITDA) a scazut de la 2,9 milioane de euro in primul semestru al lui 2004, la doar un million de euro in acest an.

"Diminuarea profitului companiei a fost influentata intr-o anumita masura de costurile de restructurare in urma fuziunii dintre Moara Loulis si Mopan din Targu Mures, in prima parte a acestui an. Cu toate acestea, ne asteptam la o imbunatatire a rezultatelor financiare pana la sfarsitul anului", a declarat Nikolaos Voudouris, presedintele Loulis.

Potrivit reprezentantilor companiei, in primele sase luni din acest an vanzarile au inregistrat o crestere in volum de 1,5%, comparativ cu aceeasi perioada din 2004.

"Scaderea pretului cerealelor a condus insa la scaderea pretului fainii si implicit la diminuarea cifrei de afaceri, dat fiind faptul ca peste 60% din veniturile companiei provin din activitatea de morarit", a mai spus Voudouris.

Grupul Loulis a realizat in 2004 o cifra de afaceri de 50,2 milioane de euro, in Romania, in crestere cu 25% fata de 2003. Pentru acest an, oficialii companiei estimeaza o cifra de afaceri de 45 de milioane de euro. "Poate fi cu doua milioane de euro mai mica sau mai mare, in functie de evolutia pretului la cereale", a precizat presedintele Loulis.

Compania a definitivat recent o investitie de un milion de euro intr-o linie de productie a aluaturilor congelate, cu o capacitate de productie de 10 tone/24 de ore, care nu va fi exploatata in intregime decat in momentul cresterii pietei.

Intr-o prima faza, produsele congelate se vor adresa doar propriei retele de retail (30 de magazine in Bucuresti), dar in viitor vor fi produse si pentru alti comercianti.

Grupul Loulis a intrat pe piata romaneasca prin achizitia a doua companii din industria locala de morarit si panificatie, Titan S.A. Bucuresti si Mopan S.A. Targu Mures. Grupul dispune de un complex de morarit si panificatie amplasat langa Bucuresti, unde a investit 80 milioane de euro.

Unitatea include trei mori, o fabrica de paine, doua linii de productie pentru fulgi de porumb, cereale expandate si pesmet, o fabrica de paste fainoase, iar acum o prima linie pentru aluaturi congelate. Portofoliul de produse al grupului cuprinde marcile St. George Mills, Belforno, Riva, Fortza si Family.

In ianuarie 2005, Moara Loulis S.A. si Mopan S.A. au fuzionat, in urma procesului de fuziune rezultand o noua companie, Loulis S.A.

In Romania, grupul are circa 1.000 angajati si detine o retea proprie de retail, Family, care cuprinde 30 de magazine in Bucuresti si 10 in Targu Mures.

Grupul Loulis detine centre de productie si distributie si in Bulgaria, Albania si Grecia si realizeaza o cifra de afaceri anuala de peste 140 de milioane de euro.

Actionarii grupului sunt Loulis International Foods Enterprises Ltd. si fondul de investitii Global Finance.

Principalii competitori ai Loulis sunt Vel Pitar Ramnicu Valcea, Dobrogea Grup Constanta, Ravoca Com Agro Pan Vaslui si Pan Group Craiova. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels