Companii

Mega Image salta rezultatele Delhaize

14.03.2003, 00:00 18

Vanzarile de 35 de milioane de euro ale Mega Image pe piata romaneasca au contribuit la imbunatatirea rezultatelor financiare de anul trecut ale companiei mama, Delhaize. Divizia din Europa Centrala si de Sud a grupului belgian Delhaize cu activitati in domeniul comertului (care include activitatile grupului in Romania, Grecia, Cehia si Slovacia) a realizat anul trecut o crestere a EBITDA (profitul inainte de plata dobanzilor, impozitelor, si includerea amortizarii si a deprecierii) de 4,5%. Vanzarile diviziei au crescut in aceeasi perioada cu 6,9% pana la 1,2 miliarde euro, inclusiv magazinele noi deschise. La nivel mondial, Delhaize a inregistrat in 2002 o scadere a vanzarilor (20,7 miliarde euro, mai putin cu 3,3% fata de 2001) cat si a ratei EBITDA (de la 7,7% in 2001 la 7,4% in 2002, ceea ce inseamna 1,54 miliarde euro).
Reteaua de supermarketuri Mega Image a realizat anul trecut vanzari de aproape 35 de milioane euro, adica cu 10% mai mari decat in 2001, in timp ce profitul s-a mentinut, spun reprezentantii companiei la acelasi nivel - 1,5 milioane euro.
In prezent Mega Image detine 12 magazine in Bucuresti, dintre care doua au fost deschise anul trecut, investitiile implicate depasind 1,2 milioane de euro.
In acest an compania va deschide cel putin patru magazine, din care doua vor fi deschise in afara Bucurestiului.
Mega Image a fost infiintata in anul 1994 de investitori greci, avand ca obiect de activitate principal comertul cu amanuntul in magazine specializate - supermarketuri. Primul magazin a fost deschis in 1995. Pana in 2000, numarul de magazine a ajuns la noua si reteaua a intrat in atentia grupului belgian cu activitati in domeniul comertului Delhaize le Lion, care a cumparat de la investitorii greci, in martie 2000, un pachet de 51% din actiunile Mega Image.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels