Companii

Mihai Bordeanu, Dacia: Pregătim uzina pentru Duster III şi pentru Bigster

Mihai Bordeanu, Dacia: Pregătim uzina pentru Duster III...

Autor: Bogdan Alecu

27.06.2023, 00:07 3572

Uzina Dacia de la Mioveni se pre­găteşte să treacă prin noi transfor­mări odată cu lansarea în producţie a celei de-a treia generaţii a modelului Duster, dar şi a viitorului Bigster.

„Am confirmat producţia celei de-a treia generaţii a lui Duster. Producţia de serie începe la început de 2024, acum suntem în faza de industrializare. Bigster este a doua veste foarte bună - Dacia intră în segmentul C, cel mai mare din Europa. Volumul de prooducţie pe care îl va avea  Bigster depinde de contextul pieţei, dacă ne uităm spre exemplu la comenzile din ultimele săptămâni, suntem îngrijoraţi când vine vorba de piaţă“, a spus Mihai Bordeanu, managing director la Dacia Brand South Eastern Europe & Country Head România, în cadrul conferinţei ZF Cei mai mari jucători din economie 2023. Cum distribuim dezvoltarea economică la nivel regional? Mai mult, următoarea generaţie a lui Sandero va veni şi în versiune electrică, iar aceasta este aşteptată în jurul anului 2028, având în vedere ciclul de producţie de opt ani. „Următoarea generaţie a lui Sandero va fi şi electrică. Nu ştim unde va fi produsă pentru că nu este realizat planul. Următorul Sandero va fi multienergie. Avem hibrid pe Jogger, vom avea şi pe Duster, pe Bigster“, a spus directorul Auto­mobile Dacia. 

„Scopul Dacia este de a face mobilitatea accesibilă. Avem tehnologii în grup şi decidem să le aducem la Dacia când vom avea cel mai bun raport calitate/preţ. În industria auto nimic nu mai este bătut în cuie pe termen foarte lung, cum se întâmpla în urmă cu 10-20 de ani. Acest lucru s-a schimbat fundamental.“

Când vine vorba de producţie, el spune că ciclurile nu mai sunt de 3-5 ani în condiţiile în care în continuare lipsesc componente, iar menţinerea României în afara Schengen întârzie livrarea maşinilor.

"Avem întâlniri legate de planificare şi de două ori pe săptămână. Pentru ca industria auto să fie mai puternică, avem nevoie de infrastructură. Peste 35 de ore face un tren de la Mioveni până la graniţă. Procedurile mai durează 5-7 ore. Elefantul din cameră este Schengen. Cu cât vom intra mai repede, cu atât mai bine".

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO