Companii

Piaţa de electro-IT în 2023, la poli: aparatele de ajutor în bucătărie sunt pe plus, dar bunurile IT scad puternic. Românii cheltuie anual circa 5 mld. euro pe produse electro-IT, adică pe frigidere, espressoare, laptopuri, camere foto ori imprimante

Piaţa de electro-IT în 2023, la poli: aparatele de...

Autor: Cristina Roşca

08.12.2023, 00:07 750

Piaţa de electro-IT locală este marcată de evoluţii contrastante în 2023, astfel că în timp ce vânzările de aparate folosite în bucătărie sunt pe plus în primele nouă luni din an, cele de bunuri IT scad puternic, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK. Spre exemplu, vânzările de friteuze s-au dublat, în timp ce în cazul laptopurilor şi PC-uri există un declin de 15-20%.

„După doi ani de creşteri susţinute (în pandemie - n. red.) vânzările de laptopuri şi desktopuri au intrat pe un trend descendent, nevoile consumatorilor fiind deja acoperite de achiziţiile din timpul crizei sanitare“, spun oficialii de la GfK.

Este interesant de remarcat că produsele de valoare mai mare, precum laptopuri, desktopuri sau aspiratoare robot, sunt toate pe minus. Şi în cazul articolelor pentru birou există un declin, fapt ce poate fi un semn că firmele investesc mai puţin. La polul opus, pe plus sunt articolele mai ieftine.

Aceste evoluţii pot fi un semn că oamenii sunt în continuare dispuşi să cumpere bunuri care le fac viaţa mai uşoară, cum e cazul articolelor de gătit, dar sunt prudenţi când vine vorba de achiziţii de valoare mai mare.

“În valoare, vânzările de friteuze s-au dublat în primele nouă luni din 2023 versus perioada similară a anului trecut. Vânzările de mixere şi oale electrice au crescut şi ele cu peste 20%. Totuşi, există categorii precum periuţele electrice şi aspitatoarele robot unde declinul în vânzări e de aproape 18%”, adaugă oficialii GfK.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO