Companii

Proiectul autostrăzii care va lega Marea Neagră de Marea Baltică, discutat în octombrie. În România, autostrada va fi construită pe traseul E 85

Proiectul autostrăzii care va lega Marea Neagră de Marea Baltică, discutat în octombrie, la Cernăuţi. În România, autostrada va fi construită pe traseul E 85

Autor: Bujdei Tiberiu Lucian

17.06.2011, 15:28 10574

Proiectul de construcţie a unei autostrăzi care să lege MareaNeagră de Marea Baltică va fi discutat în luna octombrie, laCernăuţi, a anunţat, vineri, la Siret, directorul proiectelor dereţele rutiere şi feroviare al Comisiei Economice pentru Europa aNaţiunilor Unite, Helmut Meelich.

Meelich, care se află în judeţul Suceava împreună cu membri aiTrans-European Motorways (TEM) al United Nations EconomicCommission for Europe (UNECE), a participat, vineri, în Punctul deTrecere a Frontierei Siret, la o întâlnire cu autorităţi aleregiunii Cernăuţi din Ucraina şi ale judeţului Suceava, unde s-aprezentat necesitatea înfiinţării unui coridor de transport care sălege Marea Neagră de Marea Baltică, prin Suceava şi Cernăuţi.

Potrivit proiectului prezentat de autorităţile române şiucrainene, autostrada preconizată va fi construită pe traseul E 85,de la Mărăşeşti spre Siret, apoi prin Cernăuţi, Ternopil şi va ficonectată la autostrada Cracovia-Lvov-Kiev, care este înconstrucţie şi astfel vor fi interconectate coridoarele europeneIII, IV şi IX.

Guvernatorul regiunii Cernăuţi, Mychail Papiev, a spus în cadrulîntâlnirii că acest coridor există, dar trebuie dezvoltat.

La rândul său, adjunctul guvernatorului, Mihai Găiniceru, aexplicat membrilor TEM al UNCECE că acest coridor este o conectareîntre nordul şi sudul Uniunii Europene prin Ucraina spre Polonia şispre Belarus şi apoi spre ţările baltice.

El a subliniat că traseul este deja trasat de "anvelopeletransportatorilor", arătând că din 2002 traficul autovehiculelor petraseul E 85 s-a dublat de la an la an, iar transportatorii din UEpreferă acest traseu pentru că Ucraina a eliminat regimul de vizăpentru ţările UE.

"Transportatorii din UE folosesc acest traseul ce are nevoie deinvestiţii", a spus Găiniceru, care a subliniat că, pe lângădemersurile făcute în comun cu Suceava în cadrul Euroregiunii"Prutul de Sus", trei regiuni din Ucraina au transmis Guvernului dela Kiev nevoia de finanţare a unei asemenea autostrăzi.

El a precizat că în urmă cu 30 de ani trenul Varşovia-Bucureşticircula pe această rută.

"CAER a făcut aşa ceva. Urmează să facem şi noi ceva în comun cuUE", a mai spus adjunctul guvernatorului regiunii Cernăuţi.

Reprezentanţii ucraineni au mai explicat că dezvoltarealegăturilor dintre Marea Neagră şi Marea Baltică face parte dinStrategia Dunării a UE, iar de realizarea unui asemenea coridorsunt foarte interesaţi şi transportatorii din Italia şiSlovacia.

Preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a explicat căautostrada Siret-Suceava-Bacău-Mărăşeşti-Tişiţa este prevăzută înplanul de amenajare a teritoriului naţional aprobat prin Legea363/2006 şi a adăugat că acest coridor există natural.

"Este o mare aşteptare pentru un asemenea traseu spre MareaNeagră şi Turcia", a spus Flutur.

El a arătat că tendinţa actuală este de construcţie deautostrăzi pe direcţia Est-Vest, dar consideră că trebuie să se deaprioritate şi rutelor Nord-Sud.

Flutur a mai spus că ar putea fi invitat în zonă şi comisaruleuropean pe Transporturi pentru a discuta acest proiect cuautorităţile implicate.

Directorul TEM/TER al UNECE, Helmut Meelich, a spus că aceastăiniţiativă, de înfiinţare a coridorului care să lege Marea Neagrăde Marea Baltică, a pornit şi că urmează ca în 6-7 octombrie, laCernăuţi, să fie purtate discuţii detaliate, inclusiv cu poziţiileţărilor implicate, Polonia, Ucraina şi România.

"Este important să ne cunoaştem personal pentru că vom puteaacţiona mai uşor", a spus Meelich.

El consideră că dezvoltarea infrastructurii de transport înaceastă zonă este doar începutul pentru că aceasta va determinacreştere economică, dezvoltarea industriei şi turismului.

Guvernatorul regiunii Cernăuţi, Mychail Papiev, a subliniat, înfinal, că atât Gheorghe Flutur, care e considerat ca un ministru înRomânia cât şi el, ca fost vicepreşedinte al Ucrainei, vor acţionapentru a realiza acest proiect comun.

"Cred că toată lumea e de acord cu acest nou coridor", a spusPapiev care le-a solicitat membrilor TEM să susţină această ideecare să fie discutată în detaliu în luna octombrie, laCernăuţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO