Companii

„Rabla” nu a ajutat decat la formarea pietei voucherelor

„Rabla” nu a ajutat decat la formarea pietei voucherelor

Herbert Stein, presedintele AutoItalia: Efectul programului „Rabla” din acest an este zero. Singurul lucru care au reusit sa-l faca este o mare piata neagra a voucherelor. Masini nu, vouchere da.

22.03.2010, 23:04 25

Revenirea pietei auto in a doua jumatate a anului este tot maiputin probabila potrivit lui Herbert Stein, presedinteleAutoItalia, companie care importa marcile grupului Fiat, SsangYongsi Infiniti pe piata locala. El spune ca dupa primele trei lunisingura schimbare notabila o reprezinta formarea unei piete avoucherelor "Rabla", fara ca acestea sa influenteze vanzarile demasini noi.

"Initial estimam ca primele sase luni ale acestui an sa fiedificile, dupa care a doua parte sa intre pe un trend pozitiv. Inmomentul de fata m-am razgandit. Nu va fi asa. Si a doua parte aanului va fi la fel de dificila ca prima. Si va fi la fel pentrutoate segmentele deoarece atunci cand ploua, ploua pentru toatalumea", a spus Herbert Stein, presedintele AutoItalia.

In primele doua luni ale acestui an vanzarile de masini aucontinuat un declin de aproape 50% fata de perioada similara aanului trecut, in timp ce prin programul de casare s-au vandutaproape 4.500 de masini in prima luna de la demararea acestuia pe18 februarie.

"Efectul programului "Rabla" din acest an este zero. Singurullucru care au reusit sa-l faca este o mare piata neagra avoucherelor. Masini nu, vouchere da. Era normal sa apara astfel deprobleme deoarece nimeni nu are trei rable in curte. Asa ca acesteatrebuie cumparate. Primul care cumpara voucherul ofera 200 de euro,iar ultimul 700 de euro", a subliniat Stein.

La inceputul acestei saptamani AutoItalia a deschis in PiataPresei primul showroom oficial al marcii Infiniti pe piata autolocala, in urma unei investitii de 0,6 mil. euro si care are osuprafata totala de 585 mp.

Vanzarile marcii pe piata locala in 2009 au fost de 22 deunitati, iar pentru acest an este estimat un volum de 60 de masini,odata cu lansarea noii motorizari diesel.

"De obicei nu ma astept la un profit din partea unei noi marciin primii doi ani de activitate. Aceasta este estimarea mea.Cateodata este nevoie de mai putin de doi ani, catodata de maimult, depinde de marca. In cazul de fata avem de-a face cu o marcabuna", a spus Stein.

Modelele Infiniti pot fi comercializate atat prin intermediulnoului showroom, cat si prin reteaua de dealeri ai AutoItalia, darservice-ul poate fi realizat ca si in cazul Maserati numai inBucuresti.

Vanzarile AutoItalia au scazut cu peste 50% anul trecut, la unvolum de putin peste 7.000 de masini. In acelasi timp, cifra deafaceri a companiei a fost cu 40% mai mica, potrivit estimarilorZF, la aproximativ 70 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24