Retail&Agrobusiness

Braşovul a devenit „fieful“ Carrefour, care deţine o treime din magazinele de comerţ modern din oraş

Autor: Cristina Rosca

24.04.2015, 17:20 787

Grupul francez Carrefour, prezent pe piaţa locală cu o reţea de peste 170 de magazine sub mai multe formate, a dezvoltat la Braşov al doilea „centru de comandă“ din România după Bucureşti, deschizând în oraşul din inima ţării 18 supermarketuri, hipermarketuri şi magazine de proximitate, respectiv o cotă de 10% din totalul reţelei.

Gigantul cu afaceri anuale de peste 1 mld. euro în Ro­mânia deţine în Braşov magazine sub patru bran­duri şi trei formate, res­pectiv un hipermarket Carrefour, şase super­marketuri Market, zece ma­gazine de proximitate Ex­press şi unu Contact.

„Au căutat un oraş unde să se poată dezvolta şi unde să poată avea o poziţie de forţă. Piaţa din Bucureşti este dominată de Mega Image ca număr de magazine, astfel că francezii s-au orientat către un alt centru“, spune Marcelo Mihai, senior consultant în cadrul companiei de consultanţă în management Geva & Company.

Braşovul devine astfel „fieful“ Carrefour, în contextul în care piaţa din Bucureşti este dominată clar de belgienii de la Mega Image care au deschis aici circa 70% din totalul de peste 400 de magazine. Belgienii s-au aşezat astfel la parterul blocurilor, ocupând zone-cheie pe segmentul magazinelor de mici di­men­siuni, respectiv supermarketuri şi ma­gazine de proximitate. Belgienii au fost singurii care încă de la început şi-au concentrat atenţia pe Capitală şi îm­prejurimi, în timp ce restul jucătorilor au preferat o abordare naţională. Totuşi, în ultimii ani se observă că în marile oraşe se dau lupte pentru supremaţie, astfel că reţelele dezvoltă adevărate „clustere“, cum este cazul Carrefour la Braşov.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO