Grupul francez Carrefour, prezent pe piaţa locală cu o reţea de peste 170 de magazine sub mai multe formate, a dezvoltat la Braşov al doilea „centru de comandă“ din România după Bucureşti, deschizând în oraşul din inima ţării 18 supermarketuri, hipermarketuri şi magazine de proximitate, respectiv o cotă de 10% din totalul reţelei.
Gigantul cu afaceri anuale de peste 1 mld. euro în România deţine în Braşov magazine sub patru branduri şi trei formate, respectiv un hipermarket Carrefour, şase supermarketuri Market, zece magazine de proximitate Express şi unu Contact.
„Au căutat un oraş unde să se poată dezvolta şi unde să poată avea o poziţie de forţă. Piaţa din Bucureşti este dominată de Mega Image ca număr de magazine, astfel că francezii s-au orientat către un alt centru“, spune Marcelo Mihai, senior consultant în cadrul companiei de consultanţă în management Geva & Company.
Braşovul devine astfel „fieful“ Carrefour, în contextul în care piaţa din Bucureşti este dominată clar de belgienii de la Mega Image care au deschis aici circa 70% din totalul de peste 400 de magazine. Belgienii s-au aşezat astfel la parterul blocurilor, ocupând zone-cheie pe segmentul magazinelor de mici dimensiuni, respectiv supermarketuri şi magazine de proximitate. Belgienii au fost singurii care încă de la început şi-au concentrat atenţia pe Capitală şi împrejurimi, în timp ce restul jucătorilor au preferat o abordare naţională. Totuşi, în ultimii ani se observă că în marile oraşe se dau lupte pentru supremaţie, astfel că reţelele dezvoltă adevărate „clustere“, cum este cazul Carrefour la Braşov.