Retail&Agrobusiness

Călin Clej, PepsiCo: După trei ani de scăderi, piaţa băuturilor răcoritoare se va stabiliza în 2015

Călin Clej conduce marketingul grupului PepsiCo din aproximativ 12 ţări, el lucrând pentru gigantul american de circa 15 ani

Călin Clej conduce marketingul grupului PepsiCo din aproximativ 12 ţări, el lucrând pentru gigantul american de circa 15 ani

Autor: Mădălina Panaete

20.07.2015, 00:08 482

România este în top trei ţări din Europa Centrală şi de Est în ceea ce priveşte consumul de băuturi nonalcoolice.

Primele şase luni din 2015 au readus piaţa băuturilor răco­ritoare pe creştere după mai mulţi ani de declin, avansul fiind estimat la 3-5% comparativ cu perioada similară a anului precedent, iar anul acesta vom vedea o stabilizare a industriei, spune Călin Clej, românul care conduce marketingul diviziei de băuturi a PepsiCo din ţările din regiune.

„Cu siguranţă ultimele trei luni au fost influenţate şi de reducerea de TVA la alimente şi băuturi nonalcoolice, tocmai de aceea este important să vedem cum va evolua consumul pe perioada de vară şi pe finalul anului. Anul acesta însă nu ne mai aşteptăm la o descreştere a consu­mului. Ar fi primul an pe plus după 2011, care a avut un mic avans compa­rativ cu anul an­terior, dar care s-a pierdut în anii ce au urmat. După aproape 3-4 ani este prima dată când vedem o stabilizare a pieţei“, spune Călin Clej, marketing director PepsiCo Greater Balkans Beverages & South Eastern Europe Franchise. El are o experienţă de aproape 15 ani în cadrul gigantului din industria băuturilor răco­ritoare, fiind unul dintre tinerii manageri români care au crescut în multinaţionale. Cu toate acestea, înainte de a se alătura echipei PepsiCo, Călin Clej a lucrat într-o firmă de brokeraj.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO