Retail&Agrobusiness

Consiliul Concurenţei contrazice INS: costul unui coş de cumpărături cu principalele alimente a crescut cu aproape 40% pentru un bucureştean în mai puţin de un an şi jumătate

Consiliul Concurenţei contrazice INS: costul unui coş...

Autor: Florentina Niţu

25.01.2023, 20:29 1148

În prima parte a lunii octombrie a anului 2021, costul unui coş de cumpărături cu principalele alimente de la unii dintre cei mai mari jucători din industria alimentară, în Bucureşti, era în jur de 80 de lei, iar în prima parte a lunii ianuarie a acestui an, costul aceluiaş coş de cumpărături este de aproximativ 110 lei în retailul modern, conform calculelor ZF făcute pe baza datelor din Monitorul Preţurilor al Consiliului Concurenţei. Practic, în mai puţin de un an şi jumătate un bucureştean a avut o creştere de aproape 40% la acelaşi coş de cumpărături. ZF a analizat principalele produse realizate de cei mai mari jucători din sectoarele de profil, de la reţelele Auchan, Kaufland şi Carrefour. Acesta este un demers jurnalistic care îşi propune să vadă impactul real al creşterii preţurilor în magazine, de la cele mai cunoscute branduri, fiind un index practic al modului în care se vede inflaţia în realitatea consumatorilor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO