Retail&Agrobusiness

Cea mai importantă întrebare a anului: Vor opri retailerii la ei creşterea preţurilor şi nu o vor mai transmite mai departe la consumatori sau vor aştepta prăbuşirea consumului ca să pună punct scumpirilor?

Reprezentanţii Profi spun că observă deja o orientare tot mai mare a clienţilor către produse cu preţuri mai mici, cum ar fi mărcile proprii, un semn că oamenilor nu le mai ajung banii să îşi menţină standardul anterior de consum

Reprezentanţii Profi spun că observă deja o orientare tot mai mare a clienţilor către produse cu preţuri mai mici, cum ar fi mărcile proprii, un semn că oamenilor nu le mai ajung banii să îşi menţină standardul anterior de consum

Autor: Cristina Roşca

14.01.2023, 12:41 1886

ZF a adresat această întrebare tuturor celor zece jucători din comerţul modern, cei care încasează circa 70% din banii pe care românii îi cheltuie pe alimente, băuturi, produse de îngrijire a locuinţei şi alte bunuri de larg consum. Dintre toţi, doar Profi a răspuns Rata inflaţiei a ajuns la final de noiembrie la circa 17% Pe alimente, creşterea preţurilor e de peste 20%, conform INS Salariile nu au putut ţine pasul şi au un plus de 13% an la an.

Preţurile alimentelor au crescut în ultimul an (noiembrie 2022 versus noiembrie 2021) cu peste 20%, scumpiri constante şi alerte nemaivăzute de mai bine de două decenii. În contextul în care salariile nu au putut ţine pasul, oamenii au sărăcit, au ajuns să îşi permită mai puţin, motiv pentru care au cumpărat mai rar, produse mai ieftine sau în cantităţi mai mici.

Impactul asupra consumului de alimente se vede deja în datele de la INS care anunţă pentru luna noiembrie o scădere de 1,2% în serie brută faţă de octombrie.

Astfel, în condiţiile în care inflaţia e galopantă şi oamenii îşi schimbă deja comportamentul de consum, cea mai importantă întrebare a anului este următoarea: vor opri retailerii la ei creşterea preturilor şi nu o vor mai transmite la consumatori sau vor aştepta prăbuşirea consumului ca să pună punct scumpirilor?

ZF a adresat această întrebare tuturor celor zece jucători din comerţul modern, cei care încasează circa 70% din banii pe care românii îi cheltuie pe alimente, băuturi, produse de îngrijire a locuinţei şi alte bunuri de larg consum. Dintre toţi, doar Profi a răspuns.

„Această soluţie permite atenuarea efectului pentru un timp, dar nu poate permite protejarea permanentă a cumpărătorilor. Noi am absorbit o parte din creşterile de preţ sosite de la furnizori. Sunt al­te­le pe care le-am aplicat în tranşe“, spun re­pre­zen­tanţii com­paniei care are peste 1.600 de magazine la nivel naţional. Ei adaugă că inflaţia a ajuns în unele cazuri şocant de mare, cu valori nemaiîntâlnite până acum.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro