Zi de zi la porţile depozitelor logistice vin circa 1.500 de camioane care încarcă marfa şi o duc la supermarketuri, hipermarketuri sau la unităţile de tip discount pentru a ajunge pe rafturi şi apoi în coşurile de cumpărături ale românilor. Mai multe magazine înseamnă mai multe camioane şi mai multe depozite.
♦ An de an, companiile logistice dezvoltă noi proiecte în România pentru a acoperi cererea venită de la producători auto pe de-o parte, dar şi de la retaileri pe de alta ♦ Producătorii de alimente anunţă şi ei investiţii în fabrici într-o perioadă în care consumul privat creşte în continuare ♦ Deschiderile de hipermarketuri şi supermarketuri susţin totodată şi businessul transportatorilor locali ale căror camioane transportă zi de zi marfa ce ajunge pe rafturile magazinelor.
În România se deschid anual 250-300 de magazine alimentare moderne, de la hipermarketuri la supermarketuri, magazine de discount sau proximitate. Aceste investiţii făcute de reţelele străine de comerţ atrag după sine alte pariuri.
Pentru a face faţă dezvoltării accelerate, retailerii îşi extind suprafaţa logistică - direct sau prin parteneriate, iar pentru ca rafturile magazinelor să fie pline, comercianţii negociază cu furnizorii cantităţi mai mari de marfă şi cu transportatorii mai multe maşini.