Retail&Agrobusiness

Marius Bîcu, Unilact: O marcă deţinută de un producător român se luptă cu bugetele de marketing ale brandurilor internaţionale la fel ca David şi Goliat

Marius Bîcu, Unilact: O marcă deţinută de un...

Autor: Ioana Mihai

29.04.2016, 16:00 2099
Ideea de „tradiţional românesc“ este tot mai mult promovată de retailerii moderni şi nu numai, consideră Marius Bîcu, managing partner al producătorului de brânzeturi Unilact, care are în portofoliu De la Ferma, o marcă tânără, lansată în 2010.
 
„De la lansare şi până în prezent, am investit cea mai mare parte din bugetul nostru de marketing, cuprins între  2% şi 5% din cifra de afaceri, în marca De la Ferma“, a spus Bîcu pentru revista Business Magazin (www.bmag.ro).
 
Şi anul acesta Unilact a bugetat investiţii echiva­lente cu 2% din cifra de afaceri în marketing, întreaga sumă fiind direcţionată în lansarea de noi produse De la Ferma şi repoziţionarea brandului. „În capitalismul modern, o marcă autohtonă deţinută de un producător român trebuie să se lupte cu puterea de distribuţie şi bugetele de marketing incomparabil mai mari ale brandurilor internaţionale, la fel ca David şi Goliat. Cu toate acestea, piaţa oferă suficiente oportunităţi de intrare, dacă produsul românesc ştie să se poziţionize corect. O reţetă corectă, o poveste adecvată, producţia locală pot deveni avantaje la raft“, a spus Marius Bîcu,
 
Unilact Transilvania a înregistrat anul trecut o creştere de 16% a cifrei de afaceri, la 14 mil. lei (3,15 mil. euro) şi mizează în acest an pe o majorare de circa 20% a busine­ssului. Profitul companiei s-a situat la 1,8 mil. lei (peste 355.000 euro). Pentru 2016, producătorul se aşteaptă la o creş­tere a exporturilor cu aproximativ 40%. Anul trecut, pie­ţele externe au avut o pondere de 47% în businessul Uni­­lact, după o creştere a exporturilor cu 87%, ţinta pentru anul în curs fiind o pondere de 55%. În total, Unilact a vân­dut anul trecut 790 tone de produse, în creştere cu circa 70%.  Compania este un business de familie care a fost înfiinţat în 1994, conducerea fiind preluată de Marius Bîcu, fiul fondatorului.
 
 
Citiţi o analiză despre forţa mărcilor româneşti postrevoluţionare în numărul din această săptămână al revistei Business Magazin (www.bmag.ro).
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO