Grupul german Schwarz, proprietarul lanţurilor Kaufland şi Lidl, şi-a prezentat în presa germană planurile pentru următorii cinci ani, planuri ce prevăd atingerea bornei de 100 mld. euro afaceri, transformarea hipermarketurilor Kaufland în discounter pe suprafaţă mare şi expansiunea magazinelor Lidl pe noi pieţe, printre care şi SUA.
Potrivit ultimelor date ale ZF, nemţii de la Schwarz au devenit anul trecut cel mai mare grup de retail din Europa, cu afaceri de aproape 80 mld. euro. Doar în România compania a avut în 2014 un business cumulat pentru Kaufland şi Lidl de peste 2,5 mld. euro. De altfel, Kaufland este liderul pieţei locale, cu o reţea de peste 100 de hipermarketuri cu preţuri mici şi cu afaceri anul trecut de 1,8 mld. euro. Lidl, intrat în România în 2011 prin preluarea Plus Discount, are, potrivit estimărilor ZF afaceri de peste 700 mil. euro în 2014. Rezultatele companiei nu sunt publice.