• Leu / EUR4.7432
  • Leu / GBP5.3799
  • Leu / USD4.2921
Retail&Agrobusiness

Rapoartele de vânzări ale multinaţionalelor din industria băuturilor arată scăderi pe linie în S1. La produse alimentare sunt creşteri

Autor: Dana Ciriperu

21 aug 2014 342
La începutul lunii august Statistica a anunţat că cifra de afaceri din comerţul cu alimente, băuturi şi tutun, o piaţă de 47 mld. lei (10,7 mld. euro), a crescut cu 7,7% în primul semestru din acest an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ce spun rezultatele companiilor?
 
Vânzârile Coca-Cola HBC, cel mai mare jucător din industria băuturilor, au scăzut cu aproape 10% în prima jumătate a anului faţă de aceeaşi perioadă din 2013, Heineken (al doilea mare producător de bere) anun­ţă tot scă­dere în acelaşi in­ter­val, iar Roma­qua, cel mai mare grup românesc din industria bău­tu­rilor, a înregistrat un minus de 8% în primul semestru.
 
În rapoartele multinaţionalelor apar din ce în ce mai des referiri la „situaţia econo­mică dificială“, la presiunile pe preţ, dar şi la vre­mea nefavorabilă care a dat peste cap bu­getele companiilor din industria băutu­rilor.
 
ZF a analizat dinamica vânzărilor în pri­mul semestru pentru şase din cele mai mari 20 de companii din industria bunurilor de consum, respectiv Coca-Cola, Heineken, Roma­qua, Transavia, Albalact şi Agricola Buzău – firme care au comunicat până în pre­zent date despre dinamica vânzărilor de la începutul anului. Cele şase companii au îm­preună afaceri de 4,7 mld. lei (1,07 mld. euro) – 10% din piaţa totală - şi peste 8.000 de angajaţi.
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Principalele valute BNR - joi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7432
Diferență: 0,1689
Ieri: 4.7415
Azi: 4.2921
Diferență: -0,1349
Ieri: 4.2846
Azi: 5.3799
Diferență: 0,9589
Ieri: 5.3458
Azi: 4.3319
Diferență: 0,2151
Ieri: 4.3236