♦ Kaufland, liderul comerţului local, a deschis în nordul Bucureştiului un concept de magazin activ pe segmentul premium al pieţei ♦ Profi, cea mai extinsă reţea de magazine din România, testează la Ploieşti un model ce porneşte de la un supermarket standard, dar are încorporată şi o componentă de proximitate ♦ Magazinele Penny trec şi ele printr-un proces de rebranding, astfel că au o zonă extinsă pentru produse proaspete şi mărci proprii.
Retailerii îşi adaptează în permanenţă oferta de produse şi reţeaua de magazine pentru a se plia pe condiţiile din piaţă şi pe comportamentul de consum. Tocmai de aceea, în ultimii cinci ani jucătorii din comerţul modern au pus accentul tot mai mult pe magazine mai mici ca suprafaţă, amplasate în proximitatea birourilor sau a locuinţelor. Alte pariuri au fost magazinele online şi cele de tip discount.
În 2020, în plină pandemie de COVID-19, retailerii nu doar că nu pun pe pauză investiţiile pe care le aveau bugetate pentru acest an, dar lansează şi concepte noi într-un moment în care piaţa se aşază după unul dintre cele mai importante evenimente pe care societatea le-a trăit în ultimul secol.