Companii

România, a şaptea piaţă pentru SABMiller

Igor Tikhonov, managerul rus de la conducerea Ursus Breweries. Foto: Mihai Dăscălescu

Igor Tikhonov, managerul rus de la conducerea Ursus Breweries. Foto: Mihai Dăscălescu

Autor: Ioana David

14.11.2014, 00:03 139

Producătorul de bere Ursus Breweries, deţinut de gigantul sud-african SABMiller, a înregistrat în perioada aprilie – septembrie vânzări de 3,54 milioane de hectolitri de bere, în scădere cu 6% comparativ cu acelaşi interval al exerciţiului financiar anterior.

Este pentru prima dată când în raportele SABMiller apar volumele comercializate, un secret bine păstrat de producătorii de bere, care de obicei prezintă doar evoluţia vânzărilor fără a preciza şi cât au vândut într-o anumită piaţă.

Cu aceste volume, România este a şaptea mare piaţă pentru SABMiller (după China, Africa de Sud, Columbia, Polonia, Peru şi Cehia).

Rezultatele Ursus sunt aferente primei jumătăţi a anului său financiar care începe în aprilie, aici fiind incluse şi vânzările din timpul verii, cele mai bune pentru un producător din acest sector. Scăderea din această perioadă oferă o imagine asupra evoluţei businessului producătorului la nivelul întregului an financiar.

2014 a fost dificil pentru întreaga piaţă de bere care în perioada ianuarie-iunie s-a redus cu 9% din cauza nivelului ridicat al accizei şi al vremii. În raportul semestrial al SABMiller se arată că rezultatele din acest interval sunt mai bune decât cele ale pieţei.

De asemenea, veniturile nete înregistrate în România s-au diminuat cu 7% în primul semestru financiar.

Ursus revine astfel pe scădere după ce în 2012, 2013 şi 2014 (date care se referă la anul financiar al companiei) reuşise să-şi majoreze vânzările ca urmare a repoziţionării portofoliului.

Într-un interviu recent acordat ZF, Igor Tikhonov, managerul rus de 43 de ani, care la începutul anului, a fost numit la conducerea Ursus Breweries, spunea că cele mai vândute branduri din portofoliul Ursus sunt Timişoreana, Ciucaş şi Ursus care reprezintă peste 60% din volumul de bere vândut de Ursus în România. Compania mai are de asemenea în portofoliu mărci precum Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Redd’s, Pilsner Urquell sau altele. Ursus Breweries deţine trei fabrici de bere: în Braşov, Buzău şi Timişoara şi o mini-facilitate de producţie în Cluj, deschisă în locul fabricii pe care compania a închis-o şi ulterior dărâmat-o.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO