Companii

România are cel mai mare ritm de creştere a producţiei auto din Europa, dar nimeni nu mai cumpără: la 10 maşini produse, se vinde doar una

România are cel mai mare ritm de creştere a producţiei...

Autor: Bogdan Alecu

26.10.2013, 09:52 1164

Pe fondul unui nou an-record al Dacia la Mioveni şi datorită producţiei Ford, care chiar şi cu întreruperi va reuşi să scoată pe porţile fabricii din Craiova 60.000 de maşini, România a înregistrat anul acesta o creştere a producţiei auto de 20%, cea mai mare la nivel european. Dacă în 2007 vânzările de maşini depăşeau producţia, acum Ro­mâ­nia a ajuns în situaţia în care la zece maşini fa­bri­cate abia se cumpără una, cea mai mare parte a pro­ducţiei luând calea exportului. În Italia, de exem­plu, lucrurile stau invers, la o producţie de circa 220.000 de maşini fiind înregistrate vânzări de peste 730.000 de vehicule, în primul semestru al anului.

România ocupă locul secund între cele mai mari zece ţări producătoare de automobile din Euro­pa în ceea ce priveşte raportul dintre numărul de maşini produse şi maşini noi vândute, pe piaţa locală pentru fiecare autoturism nou vândut fiind produse alte zece în primul semestru al acestui an, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Euro­peni de Automobile (ACEA) şi celor a Orga­ni­za­ţiei Internaţionale a Constructorilor de Auto­mo­bile (OICA).

WikiZF: Profilul companiei Automobile-Dacia S.A.

România este depăşită în acest raport doar de Slo­vacia, unde pentru fiecare maşină nouă vân­dută se produc alte 16, în timp ce în Cehia raportul scade spre una la 7.

La nivelul primelor nouă luni ale acestui an, pe piaţa locală s-au produs aproape 304.300 de auto­tu­risme şi s-au vândut aproape 48.400 de ma­şini noi, raportul fiind astfel de 6 la 1, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). România a atins în acest an un ritm de creştere a producţiei de 20%, cel mai accelerat din Europa, susţinut atât de Dacia, care se îndreaptă un nou maxim istoric de 343.000 de maşini, cât şi de Ford, care chiar şi cu opririle de pro­ducţie din septembrie şi octombrie se îndreaptă spre un nivel de 60.000 de maşini. Mai mult,  atât şi Dacia, cât şi Ford pun accent şi pe producţia de com­ponente, în condiţiile în care americanii vor să pro­ducă la Craiova 200.000 de motoare EcoBoost de 1,0 şi 1,5 litri. În timp ce din producţia Dacia peste 90% merg la export, faţă de cel mult 60-70% în urmă cu şase ani, la Ford procentul expor­turilor urcă spre 99%.

Citiţi continuarea articolului aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 21.10.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels