♦ Muncile necalificate, cele de menajere, personal pentru curăţenie sunt cele mai descoperite ♦ Angajaţii din hoteluri au plecat în pandemie în alte industrii şi acum nu se mai întorc. „Avem şi noi oameni care au decis să plece în industrii care au funcţionat în această perioadă – retail, farma. Este de înţeles“.
Lanţul hotelier Ana Hotels, unul dintre cei mai mari jucători din industria ospitalităţii, care în ciuda scăderii cifrei de afaceri a mizat pe investiţii şi în pandemie, se confruntă în prezent cu lipsa de personal, aceasta fiind una dintre cele mai importante probleme de gestionat pentru managementul companiei.
„Acum ne lovim de probleme legate de personal. Cum noi am repornit turismul, la fel au repornit şi hotelurile şi restaurantele închise complet în acest an, plus vasele de croazieră, care au reînceput angajarea. Astfel, avem o migraţie de personal calificat care îşi caută de lucru şi pleacă. Personalul pe care noi deja începusem să îl aducem din Asia vine mai greu“, a declarat Simona Constantinescu, general manager al Ana Hotels, în cadrul conferinţei ZF Cei mai mari jucători din economie.