Companii

Tiriac: Piata auto are in continuare potential sa ajunga la peste 300.000 de masini

Tiriac: Piata auto are in continuare potential sa ajunga la peste 300.000 de masini

Ion Tiriac a participat miercuri la lansarea primului automobil produs de Ford la Craiova. Acesta este unul dintre putinele evenimente de business la care miliardarul roman a luat parte in ultimele luni

10.09.2009, 00:00 41

"Noi suntem in punctul in care ne ajunge ce avem pe segmentulacesta (din piata auto - n.red.). Pe de alta parte, trebuie sa tegandesti ca in Romania se vor vinde intre 300 si 600.000 de masininoi in fiecare an", a subliniat Ion Tiriac.

Piata auto a ajuns la cel mai inalt nivel in 2007, cand a atinsun prag de 315.000 de masini. In 2008 piata a scazut la 270.000 deunitati, iar datorita crizei economice, potrivit jucatorilor dinpiata, vanzarile se vor reduce la 130.000 de autoturisme.

Odata cu cresterea vanzarilor si a pietei auto, si in Romania,la fel ca in Europa de Vest, ratele de profit ale dealerilor se vorreduce, dar odata cu scaderea acestora vor creste volumele.

"Vom ajunge acolo si desigur marginile pentru dealeri scadintotdeauna, vom ajunge la marginile care sunt in Europa de Vest,dar creste volumul si atunci va trebui sa compensam treaba asta. Nuva fi usor pentru multi in momentul de fata, pentru ca aceastacriza ii loveste", a spus Tiriac.

La nivelul anului 2008 TiriacAuto, care detine in portofoliudealeri ai unor marci precum Mercedes-Benz, Ford, Chrysler, Jeep,Dodge, Mitsubishi, Hyundai, Jaguar, Land Rover, smart si MitsubishiFuso, a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 600 de milioanede euro, potrivit estimarilor ZF, in timp ce afacerile cumulate alecelor patru importatori - Romcar (Ford), M Car Trading(Mitsubishi), Hyundai Motor si Premium Auto (Land Rover si Jaguar)- s-au apropiat de pragul de 800 mil. euro.

Campaniile de reduceri de costuri nu au determinat la nivelulcompaniilor din cadrul Tiriac Holdings si reduceri puternice depersonal. "Noi foarte putin personal am redus din cauza costurilor,dar dupa parerea mea iti trebuie personal mai putin si maiperformant", a declarat omul de afaceri.

In prezent divizia TiriacAuto, de retail auto alcatuita dindealerii de masini, este condusa interimar de Viorel Eremia,general manager in cadrul TiriacAuto Brasov, unul dintre cei maimari dealeri din cadrul retelei, dupa plecarea lui Catalin Gavra dela conducerea companiei.

La fel ca si in cazul holdingului, unde la inceputul acestui anin functia de CEO a fost numit Petru Vaduva, Tiriac ia in calculnumirea tot a unui roman si la TiriacAuto.

"De ce sa aduc un expat la TiriacAuto? Totul depinde decapacitatea omului, nu ca vorbeste engleza, romana sau franceza.Depinde desigur si cat costa. Nu stiu daca un expat costa mai multca un roman. Desigur, este adevarat ca marii manageri la noi costade doua sau de trei ori mai mult ca in strainatate", a spus IonTiriac. Incepand cu data de 1 august 2010, activitatea de import amarcii Ford pe piata locala, detinuta in prezent de Romcar, va fipreluata de catre o companie nationala de vanzari a constructoruluiamerican, care marti a demarat productia de autovehicule la uzinade la Craiova.

"Era o treaba logica ca in momentul in care un producator isiface o fabrica in Romania trebuie sa-si ia si partea de importatorsi reprezentant general. Dar eliminand treaba asta, trebuie sa tegandesti ca 'palaria' e foarte mare, e bine pentru tara, e binepentru toata lumea, 7.000 de locuri de munca, produse noi,tehnologie noua", a subliniat Tiriac.

Romcar a demarat importurile marcii Ford pe piata locala in1992, sub conducerea lui Viorel Niculescu, primul director alcompaniei.

Vanzarile companiei au crescut in ultimii 18 ani de la 60 demasini in primul an de activitate la peste 22.000 anul trecut.

"Masa era pusa, mancarea era pe masa, tacamurile tot si Ford s-apus la masa. Foarte bine ca a venit pentru ca uite ce se intampla.Pornirea productiei ne bucura pe toti, dar din punctul asta devedere eu stiam exact ca este logic ca Ford sa vina. Le doresc multsucces, iar Romcar ramane cu distributia. Cel putin au o parte dinprodusele Ford si pana acum asa a fost, am avut si importatorgeneral si distributie", a spus Ion Tiriac.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels