Companii

Vânzările de medicamente fără reţetă au crescut de patru ori în ultimii 12 ani

Vânzările de medicamente fără reţetă au crescut de...

Autor: Georgiana Mihalache

18.10.2016, 00:07 736

Vânzările de medicamente eliberate fără prescripţie medicală (OTC) în România au crescut de la 600 de milioane de lei în 2004 la 2,4 miliarde de lei în perioada iulie 2015 - iunie 2016, potrivit datelor companiei de cercetare Cegedim, aceasta fiind una dintre pieţele care au cunsocut cel mai mare avans din sănătate în ultimul deceniu.

 OTC-urile deţin în România o cotă de piaţă de aproximativ 20% din piaţa totală de medicamente, potrivit Cegedim, şi au susţinut extinderea reţelelor de farmacii, care în marile oraşe s-au bătut cu băncile pentru a câştiga parterul blocurilor şi a fi mai aproape de consumatori.

 „Informarea şi instruirea populaţiei cu privire la prevenţie, întreţinerea sănătăţii pe termen lung, grija faţă de sănătatea proprie şi a familiei au crescut în mare măsură în ultimii ani, fapt evidenţiat atât de creşterea cifrelor de vânzare, cât şi de preţul mediu al segmentului, de la 13,4 lei per cutie în 2015 la 14,8 lei per cutie în 2016“, a spus Ovidiu Băţagă, director de marketing şi vânzări al Antibiotice Iaşi, producătorul de medicamente cu afaceri de peste 330 de milioane de lei anul trecut. Vânzările de OTC-uri ale Antibiotice Iaşi au ajuns la 15% din total în primele luni ale anului, în creştere faţă de anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO