Companii

Vânzările de medicamente la preţ de distribuţie din România au stagnat anul trecut

Vânzările de medicamente la preţ de distribuţie din...

Autor: Ana Maria Petcana

20.02.2014, 15:18 143

În prima jumătate a anului piaţa a urcat cu 3,5%, dar a scăzut cu 3,3% în trimestrul al treilea şi cu 2,4% în ultimele trei luni.

În euro, piaţa a crescut anul trecut cu 1,1%, la 2,65 miliarde euro.

"Evoluţia din trimestrul 4 a fost sub aşteptări, ceea ce a dus la stagnarea pieţei la nivelul întregului an 2013. Disponibilitatea medicamentului în România se deteriorează continuu, atât în zona superioară, datorită subfinanţării şi exportului paralel, cât şi la baza piramidei, prin dispariţia DCI-urilor şi produselor cu preţuri mici", a declarat Petru Crăciun, directorul general al Cegedim România.

Medicamentele pe bază de reţetă (Rx) din farmacii au atins o valoare de 8,38 miliarde lei (1,89 miliarde euro), în scădere cu 0,8%, în timp ce produsele fără prescripţie (OTC) au însumat 1,77 miliarde lei (402,8 milioane euro), în creştere cu 6,5%.

Pe canale de distribuţie, segmentul de spital a scăzut cu 0,5%, la 1,58 miliarde lei (357 milioane euro), iar retailul (farmaciile) a stagnat, la 10,1 miliarde lei (2,3 miliarde euro).

Anul trecut, ierarhia principalelor 20 de corporaţii s-a modificat, Roche devenind liderul pieţei, după ce a devansat Sanofi (inclusiv Zentiva). Locul trei este în continuare ocupat de Novartis.

Topul primilor zece jucători este completat, în ordine, de Servier, Pfizer, GlaxoSmithKline, Merck & Co, Ranbaxy, AstraZeneca şi Krka.

În eşalonul 11-20 se regăsesc, în ordine, companiile Antibiotice, Johnson&Johnson, Teva, Abbvie, Menarini, Bristol Myers Squibb, Bayer, Alvogen, Abbott şi Eli Lilly.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels