Stephan Maria Weber, presedintele si directorul executiv al Ursus Breweries, berarul cu cea mai mare cifra de afaceri de pe plan local, a declarat ca vanzarile de bere in ambalaj PET (de plastic) vor stagna in momentul in care acest segment va ajunge la 50% din total piata, fata de 47% in prezent. Potrivit estimarilor reprezentantului Ursus Breweries, segmentul berii in ambalaj PET va castiga cele trei procente de piata pana la finalul anului 2010.
"Dupa ce va atinge potentialul maxim de 50%, vanzarile in ambalaj PET vor stagna in special in formatul de 2 litri. PET-ul nu va disparea de pe piata, dar va incepe sa se diversifice, urmand a fi folosite mai mult ambalajele de un litru sau de jumatate de litru", a declarat Stephan Maria Weber. Potrivit reprezentantilor Ursus Breweries, pe piata berii se simte o crestere a vanzarilor in cutie de aluminiu, principalele tendinte de crestere fiind inregistrate pe segmentul mainstream si cel de specialitati. "Consumul anual de bere per capita s-a triplat in ultimii zece ani. Nu ne asteptam ca acest fenomen sa se repete in urmatorii zece ani, insa consumul de bere va continua sa creasca cu 3-4% anual, putand ajunge in urmatorii cinci ani si la 110-115 litri per capita", a explicat Weber.
In 1998, piata berii inregistra o scadere a consumului fata de anul precedent, ajungand putin sub 30 de litri anual per capita. Zece ani mai tarziu, consumul per capita a ajuns la 90 de litri si continua sa creasca, estmarile producatorilor din industrie fiind de 95 de litri pentru finalul acestui an.
Ursus Breweries are o cota de piata de 24,5%, potrivit datelor MEMRB, citate de reprezentantii companiei. Acestia estimeaza pentru finalul anului 2008 vanzari de peste 6 milioane de hectolitri, in conditiile in care in primele noua luni ale acestui an compania a inregistrat o crestere de peste 20% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels