Companii

Whiteland nu crede in cresterea consumului de sosuri la anul

01.12.2009, 23:15 140

Compania Whiteland, unul dintre cei mai mari distribuitori deproduse alimentare de pe piata, estimeaza o stagnare a vanzarilorde sosuri brand propriu Don Gustosso in acest an la valoarea din2008, estimata la aproximativ un milion de euro.

Distribuitorul nu pariaza pe cresteri de consum nici anulviitor.

"Consider ca nu trebuie sa ne bazam pe cresteri ale consumuluide sosuri pentru anul viitor, mai realista fiind mentinereaconstanta a pietei sau chiar scaderea acesteia cu pana la 5%",spune Ana Rosioru, directorul de marketing al Whiteland. Eaestimeaza piata sosurilor rosii (ketchup) la aproximativ 25 mil.euro si o cota de 2-4% pentru Don Gustosso pe acest segment.

Piata sosurilor, care include si maioneza si mustarul, estedisputata de companii precum Orkla Foods, Nestle, Unilever,European Food sau Springtime.

Whiteland a lansat primele sosuri marca proprie in anul 2001,iar in 2007 a mutat productia de la Copsa Mica la Medias.

Compania a avut anul trecut afaceri de 285 mil. lei (77,3 mil.euro) din distributia de produse precum Meggle, Campina, Hochlandsau Orkla Foods.

Printre distribuitorii care au dezvoltat in paralel si unbusiness de productie sau ambalare pentru lansarea de branduriproprii se numara si companiile Macromex si Top BrandsDistribution.

Pe fondul unei concurente puternice pe piata, Macromex arenuntat anul trecut la productia de mezeluri, in schimb a pastratliniile de ambalare a unor produse congelate din carne, care suntdistribuite in comert sub brandul Casa Gruia.

Si Top Brands a atacat recent o piata foarte competitiva, cea alactatelor, cu brandul Dar Lactate, prin investitii intr-o fabricadin judetul Giurgiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO