Eveniment

Allview bifează o creştere a cifrei de afaceri cu aproape 17% pe 2021

Allview bifează o creştere a cifrei de afaceri cu...

Autor: Dorin Oancea

28.04.2022, 15:03 54

Compania Allview (Visual Fan, simbol bursier ALW) a reuşit o creştere a cifrei de afaceri cu aproape 17% în 2021, faţă de anul anterior (de la 103 milioane lei la peste 121 milioane lei), şi o majorare a profitului net cu peste 20%, faţă de 2020 (de la 7 milioane de lei la 8,4 milioane de lei). 

Compania a remarcat, într-un comunicat, mediul global incert, acaparat de o situaţie macroeconomică la nivelul industriei IT mai puţin favorabilă (criza de semiconductoare, creşterea continuă a costurilor de transport, criza containerelor şi criza energetică) şi dominat de o permanentă stare de prudenţă.

La nivel de estimări ale bugetului consolidat previzionat pe anul 2022 (include bugetele societăţilor din grup în funcţie de procentul deţinut în fiecare dintre acestea: Intervision Trading, Headlight Solutions şi Visual EV Distribution), compania Visual Fan mizează pe creşterea cifrei de afaceri cu aproximativ 13% faţă de valoarea înregistrată la finalul anului 2021 (137 milioane lei faţă de 121 milioane lei) şi majorarea profitului net estimat cu aproximativ 15% faţă de valoarea realizată în 2021 (9,6 milioane lei faţă de 8,4 milioane lei).

„Pentru Grupul Visual Fan, anul 2022 va fi plin cu provocări, dar va integra şi un nou concept pentru dezvoltarea business-ului într-un mod sustenabil, prin strategia „By-Green” - primul proiect în această direcţie este Allview ERA Health. Astfel, investiţiile realizate în 2021 vor prinde contur şi ne vor ajuta să extindem activitatea companiei la nivel naţional şi european. Ne-am propus să rămânem concentraţi pe nevoile clienţilor noştri şi dezvoltarea portofoliului de produse din activitatea de bază, dar avem în plan şi proiecte noi, care presupun inovare tehnologică, un plus de valoare pentru comunitate şi societate”, a declarat Lucian Peticilă - CEO Visual Fan SA (Allview).

Strategia „By-Green” reprezintă un întreg concept care priveşte activitatea de ansamblu a companiei şi integrează multiple proiecte cu impact puternic asupra naturii şi mediului înconjurător (reducerea risipei alimentare, încurajarea consumului de alimente locale, utilizarea energiei verzi, eliminarea consumului de combustibili fosili).

Compania a fost fondată la Braşov, în 2002, şi produce telefoane mobile inteligente, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri şi alte gadgeturi. A fost printre primele companii din Europa care a încheiat un parteneriat direct cu Google Android TV (2019), fiind primul brand din România care a adoptat tehnologia QLED (2020). Este prezentă pe pieţele IT&C din peste 10 ţări.

În ceea ce priveşte previziunile anului 2022, „rămânem optimişti şi încrezători în redresarea economică din acest an, mai ales că urmează să marcăm 20 de ani de activitate, în care am dat dovadă de nenumărate ori de rezilienţă şi adaptabilitate. Cu toate acestea, suntem rezervaţi la nivel de cifre, deoarece presiunile inflaţioniste accelerate din 2021 au fost susţinute de creşterea preţurilor la gaze, energie şi combustibil, precum şi de devalorizarea monedei naţionale, care au generat o serie de efecte secundare şi, implicit, scăderea puterii de cumpărare a populaţiei”, a completat Lucian Peticilă - CEO Visual Fan SA (Allview).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO