Eveniment

Anca Boagiu dă informaţii „pe surse“ despre autostrăzi

Anca Boagiu dă informaţii „pe surse“ despre autostrăzi

Anca Boagiu, ministrul transporturilor şi infrastructurii

Autor: Andreea Neferu

18.07.2011, 00:04 2459

Ministrul transporturilor şi infrastructurii Anca Boagiu, careare în subordine proiecte de autostrăzi şi drumuri naţionale decâteva miliarde de euro, spune că îi lipsesc informaţi­ile oficialede la constructorii pe care i-a mandatat să realizeze tronsonul deautostradă Arad-Nădlac, astfel că începe să furnizeze informaţii"pe surse".

"Pe Arad-Nădlac, din informaţiile pe care le avem neoficial,pentru că încă nu ne-au informat constructorii, eu ştiu că suntîntr-o fază avansată cu proiectarea. Ne aşteptăm ca până la finalullunii august să aibă proiectarea deja făcută, să intre înexecuţie", a spus Boagiu, citată de Mediafax.

Declaraţia este cu atât mai ciudată cu cât vine din partea unuiministru care ar trebui să aibă în fiecare zi un raport deactivitate privind situaţia de pe şantierele de autostrăzi dinţară. Astfel, ministrul ar trebui să aibă toate informaţiileoficiale legate de stadiul unui proiect, mai ales că executanţiisunt aleşi şi pot fi traşi la răspundere chiar de către minister.Companiile care construiesc autostrada Nădlac - Arad, cu o lungimede 38,8 kilometri, sunt Romstrade, Monteadriano Engenharia eConstrucao şi Donrep Construct, respectiv Alpine.

Ministrul transporturilor nu a arătat însă cine sunt surselecare i-au furnizat acele informaţii "off the record", pe care larândul său însă le-a prezentat jurnaliştilor prezenţi la vizita sape autostrăzile din vestul ţării. Boagiu nu a putut fi contactatăpână la închiderea ediţiei pentru a comenta asupra declaraţiilordespre autostrada Arad - Nădlac.

Pe de altă parte, Gheorghe Răcaru, director de strategie algrupului Romstrade, unul dintre constructorii autostrăzii Arad -Nădlac, spune că există un grafic de raportare periodică astadiului în care se află lucrările şi că aceste raportări se faccătre Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale dinRomânia (CNADNR), aflată în subordinea ministerului. "Poate nu auajuns toate detaliile la doamna ministru, pentru că raportările sefac către CNADNR. Noi acum suntem în faza de organizare aşantierului, proiectantul a finalizat ce avea de făcut, iar înaugust se va începe construcţia efectivă", a spus Răcaru.

Tronsonul Arad - Nădlac face parte din cei 183 de kilometriscoşi la licitaţie de Ministerul Transporturilor la finalul lui2010 şi ai căror constructori au fost anunţaţi în aceastăprimăvară.

Anca Boagiu şi-a făcut un obicei din a vizita la final desăptămână şantierele de autostrăzi din ţară, dar şi din a face oserie de declaraţii.

Astfel, în urmă cu o săptămână, ministrul a vizitat şi tronsonulde autostradă Medgidia-Constanţa, afirmând că din cei 31,8kilometri ai acestui drum, ce ar fi trebuit inauguraţi anul acesta,au mai rămas 14 kilometri, între Murfatlar şi Constanţa, ce vor firealizaţi în această vară, şi doar pe câte o bandă pe fiecare sensde mers.

De la numirea în funcţie în septembrie 2010 şi până acum, AncaBoagiu a avansat o serie de termene de finalizare a autostrăzii celeagă Capitala de Constanţa, care au culminat însă cu reziliereacontractului cu francezii de la Colas pe tronsonulCernavodă-Medgidia.

Dacă anul trecut, ministerul transporturilor nu a inauguratdecât zece kilometri din Autostrada Transilvania, nici anul acestaveştile nu sunt mai bune, având în vedere că există doar promisiuniprivind finalizarea parţială, a unei benzi pe sens, pe autostrăzileArad-Timişoara, centura Constanţei, centura Aradului şiMedgidia-Constanţa. Un tronson pentru care există însă promisiunide finalizare integrală în 2011 este Moara Vlăsiei-Ploieşti, carenici măcar nu intra în calculele ministerului la început de an, darcare ar trebui să fie gata pe 15 decembrie. Constructorii acestuitronson, firmele Spedition UMB, Tehnostrade (ambele controlate deDorinel Umbrărescu), PA&CO International (Costel Căşuneanu) şiEuroconstruct Trading 98 (Dan Beşciu) au fost la un pas de a pierdeîn aprilie contractul de 242 milioane de euro pentru că ceruserăsuplimentarea contractului cu 47%.

România nu a finalizat în ultimul deceniu decât circa 200 dekilometri de autostrăzi, iar în prezent are un total de 314.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO