Eveniment

Autostrada Bucuresti-Pitesti se reface cu 200 de milioane de euro

26.10.2004, 00:00 16

Grupul francez Vinci va incepe, in primavara anului viitor, lucrarile de constructie a tronsonului de autostrada Comarnic-Predeal, iar autostrada Bucuresti - Pitesti va fi reproiectata pentru eliminarea unor greseli comise in momentul efectuarii unor modernizari, a anuntat ieri Miron Mitrea, ministrul transporturilor.
Vinci a fost selectat pentru efectuarea lucrarilor printr-o licitatie organizata pe baza de oferte publice, valoarea proiectului fiind de 480 milioane euro, potrivit Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT).
Contractul de executie va fi aprobat de guvern dupa ce consultantii internationali ai proiectului vor depune rapoartele prin care avizeaza constructia tronsonului.
ING Structured Finance Ltd si WS Atkins vor elabora, in calitate de consultanti independenti, un document care sa prezinte raportul dintre pretul si calitatea lucrarilor.
Consultantii financiari ai proiectului sunt firmele Consilier Construct din Romania si Studi e Pianificazione del Territorio din Italia. Companiile Squire, Sanders&Dempsey LLP - Anglia si Voicu si Filipescu Sca Romania au fost selectate drept consultanti juridici.
Portiunea de autostrada care va lega localitatile Comarnic si Predeal are o lungime de aproximativ 37 kilometri, desfasurata intr-o zona montana.



Autostrada Bucuresti-Pitesti trebuie reproiectata
Autostrada Bucuresti-Pitesti va fi reproiectata, anul viitor, pentru corectarea unor greseli comise in momentul efectuarii unor modernizari, erorile determinand mentinerea precipitatiilor in corpul soselei.
"Exista doua solutii: fie ridicarea soselei cu circa un metru (...), fie executarea unor santuri de drenaj cu o adancime de aproximativ un metru", a spus Mitrea.
Valoarea totala a proiectului este estimata la aproximativ 200 milioane de euro. Mitrea a precizat ca proiectul va fi derulat de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului in cadrul unui parteneriat public privat realizat cu o companie care va fi selectata la inceputul anului viitor.
Reabilitarea autostrazii Bucuresti-Pitesti (96 kilometri) a fost finalizata in toamna anului 2000, lucrarile fiind finantate de BERD, cu 53 milioane dolari si de guvern, cu 44 milioane dolari. La cateva luni de la inaugurare, pe o portiune cu lungimea de 23 de kilometri au aparut gropi. Reabilitarea portiunii cuprinsa intre kilometri 23 si 46 a costat aproape 10 milioane de dolari. Potrivit unui raport al Curtii de Conturi, investitia totala in cei 113 kilometri de autostrada se ridica la 1.574,4 mld. lei, circa 73 milioane de dolari.



Centura Capitalei, cu patru benzi
Soseaua de centura a municipiului Bucuresti va fi largita, pana in 2008, la patru benzi de circulatie, cele doua benzi existente in prezent fiind insuficiente pentru traficul in continua dezvoltare, a mai spus Mitrea, care nu a putut preciza costurile totale ale proiectului.
"Dupa largirea la patru benzi ar putea urma o alta extindere, soseaua urmand sa aiba sase benzi, ca urmare a dezvoltarii traficului. Proiectul depinde, insa, de construirea celui de-al doilea inel ocolitor. Ori vom largi la sase benzi actuala centura, ori vom realiza alt inel. Este o decizie care nu a fost adoptata", a spus Mitrea.
Soseaua de centura se afla in proces de reabilitare. In 2003 au fost modernizate patru tronsoane, iar alte trei portiuni sunt in executie.
Ministrul transporturilor a verificat ieri stadiul lucrarilor la tronsonul situat intre localitatile Chiajna si Chitila. Proiectul de reabilitare a soselei in lungime de 72 de kilometri, care presupune intr-o prima etapa modernizarea celor doua cai existente, necesita o investitie totala de circa 100 de milioane de euro.
Valoarea estimata a lucrarilor la cel de-al doilea inel rutier care va ocoli Capitala se ridica la aproximativ 585 milioane de euro. Compania China Road Bridge Corp., cel mai mare constructor de drumuri si poduri din China, s-a aratat interesata sa deruleze proiectul in cadrul unui parteneriat public privat realizat cu MTCT.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24