Eveniment

Campanie ZF „Şcoala într-un singur schimb în Bucureşti“. Directoarea adjunctă a Colegiului Naţional Spiru Haret din Bucureşti, despre pauza de cinci minute între ore: Este aproape imposibil să cobori de la etajul 2 şi să alergi să duci catalogul, ca apoi să iei alt catalog şi să alergi la altă clasă

Campanie ZF „Şcoala într-un singur schimb în...

Autor: Ramona Cornea

08.02.2024, 00:05 846

„Există un impact asupra elevilor: de nesiguranţă dacă au terminat materia, dacă mai este ceva de explicat, dacă mai au ceva de întrebat, dacă au răspuns corect la întrebări.  Testele la anumite materii pot fi o problemă pentru elevi. Au timp foarte puţin şi necesită o altă elaborare a subiectelor, ceea ce poate duce la teamă, iar aceasta la blocaje.”

Modul de studiu organizat cu ore de 40 de minute şi pauze de cinci minute nu este în avantajul elevilor şi nici al profesorilor, timpul orei nu este suficient, iar pauza nu le ajunge nici elevilor, nici cadrelor didactice, spune Roxana Goga, directorul adjunct al Colegiului Naţional Spiru Haret din Bucureşti.

„Acest mod de studiu nu este în avantajul elevilor. Trebuie ore de 50 de minute şi pauze de 10. Elevii ar trebui să se pregătească în plus pentru a acoperi eventualele goluri. Profesorii trebuie să predea aceeaşi materie în timp mai scurt, sunt stresaţi cu siguranţă. Nu ai timp de prea multe explicaţii, ai senzaţia că ora se termină mai repede”, a spus ea pentru ZF.

În ceea ce priveşte impactul acestui mod de a organiza activitatea şcolară asupra elevilor, reprezentanta Colegiului Naţional Spiru Haret a spus: „Există un impact asupra elevilor: de nesiguranţă dacă au terminat materia, dacă mai este ceva de explicat, dacă mai au ceva de întrebat, dacă au răspuns corect la întrebări. Testele la anumite materii pot fi o problemă pentru elevi. Au timp foarte puţin şi necesită o altă elaborare a subiectelor, ceea ce poate duce la teamă, iar aceasta la blocaje”.

Ea spune că nu a predat într-o şcoală cu trei schimburi până acum, ci a predat într-o şcoală cu două schimburi, însă a trăit experienţa orelor de 40 de minute.

„Ştiu însă ce înseamnă ore de 40 de minute, cu pauza de cinci minute. Este aproape imposibil să cobori de la etajul 2 şi să alergi să duci catalogul, ca apoi să iei alt catalog şi să alergi la altă clasă. Se mai pierd cinci minute sigur”, a explicat cadrul didactic.

În sectorul 6 sunt cinci unităţi de învăţământ în reabilitare, iar fosta Şcoala 164, actuala Sf. Calinic de la Cernica, se află în acest proces de câţiva ani buni deja, elevii săi fiind găzduiţi de Şcoala "Adrian Păunescu" din acelaşi sector. Şi în sectorul 3 se practică învaţatul în trei schimburi. Mai mult de 2.500 de elevi de la Şcoala nr. 195 Hamburg din acest sector au acest program, cu ore care durează 40 de minute şi cu pauze de cinci minute. Acolo, corpul B al şcolii este în proces de reabilitare, cu termen de finalizare în februarie 2024.

Un răspuns al ISMB arată că în Capitală sunt şapte şcoli care organizează cursuri în trei schimburi, iar numărul elevilor care învaţă astfel este de aproape 10.000 de persoane, mai exact de 9.647 de copii. Acum, a apărut termenul de învăţâmânt în „două schimburi diferenţiat”, un mod de a cosmetiza şcoala în trei schimburi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO