Eveniment

Cititi azi in BM: Miza pe avantajul competitiv

07.03.2007, 18:53 38

Cresterea exploziva a afacerilor companiilor de pe piata romaneasca atrage dupa sine si o intensificare a concurentei, avantajul competitiv devenind decisiv pentru intarirea cotei de piata.
Una dintre cele mai mari oportunitati care li se ofera in prezent companiilor pentru a-si imbunatati avantajul competitiv este gestiunea proactiva a ciclului economic si a fluctuatiilor macroeconomice, potrivit lui Peter Navarro, autorul cartii The Well Timed Strategy.
Un rezumat amplu al cartii este prezentat in editia din aceasta saptamana a saptamanalului BUSINESS Magazin.
In aceasta carte, Peter Navarro explica motivele pentru care ciclul economic este un factor mai important decat se crede in general si arata cum pot fi folosite in mod avantajos variatiile acestuia.
Navarro descrie o serie de strategii pentru gestionarea fluctuatiilor economice, a cresterii pretului petrolului, a crizelor monetare si a razboaielor comerciale. Pentru fiecare dintre acestea ofera solutii de management bazate pe analize ce au in vedere productia, stocurile, retelele de aprovizionare, strategiile de marketing, stabilirea preturilor si investitiile pe termen lung. Scopul final este transformarea extrem de complexei teme a ciclului economic intr-o notiune clara si usor de manevrat.
Practic, ciclurile economice sunt similare cu cele naturale, sustine Navarro. In timp ce natura este scena supravietuirii celor mai adaptati dintre toti, ciclurile economice le ofera aceasta sansa doar celor ce dispun de cea mai exacta capacitate de previzionare. Alternantele din cadrul ciclurilor economice provoaca pierderea inevitabila a unor locuri de munca si crearea altora, precum si cresterea actiunilor unor companii si prabusirea altora. Poate tocmai din cauza acestor analogii facile cu natura, putini au fost cei care s-au incumetat sa cerceteze logica interna a fazelor principale dintr-un ciclu economic astfel incat sa extraga din ele principii pentru administrarea transformarilor pe care le provoaca. Exista insa multe exemple de companii, mari sau mici, care au stiut sa obtina avantaj competitiv folosindu-se de fazele ciclurilor economice. Experienta lor reprezinta principalul obiect de studiu al acestei prime carti dintr-o serie de rezumate ce vor aparea saptamanal in revista BUSINESS Magazin.
Rezumatele extinse ale cartilor vor acoperi subiecte de management, marketing si vanzari, strategie si resurse umane si vor fi inserate in revista. Editia din 7 martie a BUSINESS Magazin va contine si o mapa cadou pentru intreaga colectie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO