Eveniment

Sondaj iSense Solutions: S-a dublat numărul românilor care intenţionează să participe la festivaluri de muzică. Untold, Neversea şi Electric Castle sunt cap de listă în topul preferinţelor

Sondaj iSense Solutions: S-a dublat numărul românilor...

Autor: Cosmin Pirv

05.04.2023, 11:18 87

Numărul românilor care intenţionează să participe la festivalurile de muzică din acest an s-a dublat, comparativ cu anul trecut, arată datele unui sondaj recent.

Conform studiului, întrebaţi care sunt festivalurile din România pe care le cunosc, românii au menţionat: Untold (97%), Neversea (90%), Electric Castle (83%), SAGA Festival (52%), Summer Well (52%), Sunwaves (23%), Nostalgia Retro-Disco-Future (22%), Beach, Please! (12%), Open Air Blue Air Blues Festival (12%), Massif (10%).

„Comparativ cu anul trecut s-a dublat intenţia de participare la festivaluri, iar asta ne confirmă faptul că românii apreciază festivalurile de muzică. Totodată, există o memorabilitate foarte bună pe termen lung a activităţilor pe care le văd în cadrul festivalurilor, iar acest lucru trebuie să fie cheia pentru strategia companiilor sponsor la astfel de evenimente”, a declarat Andrei Cânda, Managing Partener, iSense Solutions, care a realizat studiul.

Majoritatea festivalurilor se desfăşoară pe parcursul mai multor zile, iar participanţii au posibilitatea să aleagă din mai multe tipuri de bilete, în funcţie de preferinţe sau line-up. 43% dintre români declară că vor cumpăra bilet de o zi, 38% abonament şi 13% declară că vor merge pe bază de invitaţie.

În ceea ce priveşte bugetul pe care intenţionează să îl aloce fiecărui festival în 2023, excluzând costul biletului, transportul şi cazarea, românii afirmă că vor cheltui în medie 542 de lei, menţionând o sumă maximă de 816 lei şi o sumă minimă de 391 lei, în funcţie de festival, bani pe care îi vor folosi pentru mâncare şi băutură sau alte activităţi în cadrul festivalului.

Datele prezentate fac parte din studiul iSense Festivibe. Acesta implică o metodologie complexă pre-in-post, înainte, în timpul şi după festival. Studiul pre festivaluri a fost realizat în luna februarie 2023, pe un eşantion de 2.500 respondenţi. Datele din timpul festivalului sunt culese calitativ, printr-o comunitate online şi observaţii etnografice, iar datele de după festival sunt culese prin interviuri face to face, la ieşirea din festival, şi online.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO